Amming morgon og kveld?

nirnaeth

Flørter med forumet
Nokon av dåkke som ammar kun morgon og kveld? Eg tenker det blir slik her framover, men så er eg litt smånervøs for at melka berre skal forsvinne når eg ammar så sjeldent.. Erfaringar?

Jeg gjør det. Min personlige erfaring er at om man har fullammet i fem-seks måneder, så er melken såpass godt etablert at det tar ganske lang tid etter man er ferdig å amme (altså helt ferdig) før man mister melken. Så jeg har gode erfaringer fra to barn.

Jeg ammer bare morgen og kveld og det er mer enn nok melk til småen. Nok til at han kan ta et ekstra måltid om det sku være nødvendig.
Eks i dag. Skikkelig sutrete og lei med lite matlyst. Var mer enn nok melk til å kunne tilby han da pupp som et mellommåltid midt dagen.

jeg ammer morgen og kveld, men merker at det ikke er no spesiell futt i melka no mer..hehe, men han liker det, så kommer til å fortsette til det ikke er no særlig igjen i det hele tatt.. Også er det en veldig fin måte å utsette det å stå opp om morran! hehe:)

Jeg ammer også morgen og kveld, og noen ganger midt på dagen.

Melken vil alltid regulerer seg etter etterspørselen, så det skal gå veldig fint å gjøre det på den måten.

Ammer kun morgen og kveld.. Nå merker jeg at det er blitt lite i puppene, men har holdt på slik ganske lenge nå.. Er helt i orden egentlig, for når det blir en slik nedtrapping så har jeg klart å bli psykisk klar til å slutte å amme [:)]

Er litt mer enda, men han har greid seg godt de dagene han har blitt ammet bare 2-3 ganger [:)] Tror nok melka holder seg selv om du ammer morgen og kveld, gjorde det en stund med storesøster, og hadde melk etter jeg hadde kuttet helt ut og [:)]

Takk for svar, alle! Satser på at ditta går heilt fint [:)]

Back
Topp