Amming med skjold

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Flere som må amme med skjold? Hun vil ikke ta brystet uten..
 
Jeg begynte å amme med skjold forrige gang og er spent på hvordan det bli denne gangen. Håper jeg klarer å unngå det. Synes de var kjapt fremme med skjolda på sykehuset, skulle ønske jeg fikk litt mer oppfølging før vi dro hjem.

Når vi kom hjem ble det bare tull med skjolda, jeg trengte de egentlig ikke, jeg var ikke sår eller noe sånn. Etter noen dager med frustrasjon så bestemte vi oss for å droppe de. Jeg snakket med noen på ammehjelpen også for moralsk støtte. Ble noe grining og frustrasjon den dagen vi brukte på avvenning. Men etter den dagen så gikk det greit, vi fikk til å amme uten. Viste seg at jeg bare hadde så mye brystspreng at hun ikke fikk skikkelig tak. Av og til pumpet jeg pittelitt før amming, men det som fungerte best for meg var å bruke en god ammepute og at jeg støttet brystet slik at hun fikk skikkelig tak. Ammeputa fungerte som en tredje arm :) Så jeg holt babyen med en arm og brystet med den andre.
 
Jeg vet at noen MÅ ha ammeskjold, men dessverre er det mange som blir prakka på de både av barnepleiere og apotek uten at det egentlig er nødvendig. Som Aurelia sier, av og til kan det være pga stort trykk i brystet, melkespreng, da kan det hjelpe å håndmelke av det værste før man legger til barnet, bare nok til å ta det børste trykket, hvis ikke kan du stimmulere til enda mer produksjon (med mindre det er hensikten da). Anbefaler derfor de fleste med skjold å ta kontakt med ammehjelpen for råd. Som sagt, noen må ha de, men ellers er det jo greit å slippe. Upraktisk, renhold etc. Uansett, Lykke til :)
 
Back
Topp