Amming med nr 3?!

Lillefrue

Elsker forumet
Men nr 1 mistet jeg plutselig melka en dag etter 4 mnd.

Med nr 2 klarte jeg 3 uker med før det sa stopp. Vi klarte det ikke. Jeg falt også inn i en fødselsdepresjon som gjorde alt vanskeligere. Også gjorde det så veldig vondt, klarte ikke kose oss under ammingen :(

Venter nr 3 i januar og håper sånn at jeg får muligheten til å amme med han ❤ har akkurat sett på bilde tråden her inne av alle amme/kosestundene, kjenner jeg blir misunnelig og vil så gjerne få det til.

Er det noe håp for det da jeg ikke har fått til med de to andre?
Jeg håper så inderlig, men gruer meg kjenner jeg :( redd jeg ikke får det til.

Venninnen min fikk heller ikke til amming på 1 og 2. Mye stress, styr, tårer og det at melken uteble hjalp heller ikke. Men de vokste da sunne og sterke de også, og etterhvert klarte hun å akseptere at hun ikke fikk til amming, men det går bra likevel.

Og så plutselig var nr 3 på vei. Hun var nok langt mer tryggere og avslappet denne gangen (hun hadde jo lykkes som mor tross for at hun ikke fikk til ammingen) og sa hun skulle prøve men hun nektet å la mangel på amming 'ødelegge' en koselig barseltid slik som med de to første. Går det så går det ikke.

Nå er minstemann snart 4mnd og ammingen går som smurt :) Hun selv sier hun angrer på at hun ikke slappet mer av med de to første - ALT stod og falt på ammingen, og når hun ikke fikk til den som "alle andre" raste hele verden sammen. I tillegg gjorde hun noen grep; kjøpte en god pumpe, god salve, god ammepute, rådeførte seg med jordmor i god tid før fødsel, pratet med de på sykhuset og la seg "helt flat" ift amming og sa hun ville ha hjelp til alt (legge til rette, finne rett grep, stilling osv) og fokuserte på hvordan hun nå skulle kose seg i permisjon for siste gang (altså fokus på alt annet en amming!)

Så jeg anbefaler deg til å senke skuldrene og stress ned. Nydelige kosestunder får du selv om du ikke ammer :)

Venninnen min fikk heller ikke til amming på 1 og 2. Mye stress, styr, tårer og det at melken uteble hjalp heller ikke. Men de vokste da sunne og sterke de også, og etterhvert klarte hun å akseptere at hun ikke fikk til amming, men det går bra likevel.

Og så plutselig var nr 3 på vei. Hun var nok langt mer tryggere og avslappet denne gangen (hun hadde jo lykkes som mor tross for at hun ikke fikk til ammingen) og sa hun skulle prøve men hun nektet å la mangel på amming 'ødelegge' en koselig barseltid slik som med de to første. Går det så går det ikke.

Nå er minstemann snart 4mnd og ammingen går som smurt :) Hun selv sier hun angrer på at hun ikke slappet mer av med de to første - ALT stod og falt på ammingen, og når hun ikke fikk til den som "alle andre" raste hele verden sammen. I tillegg gjorde hun noen grep; kjøpte en god pumpe, god salve, god ammepute, rådeførte seg med jordmor i god tid før fødsel, pratet med de på sykhuset og la seg "helt flat" ift amming og sa hun ville ha hjelp til alt (legge til rette, finne rett grep, stilling osv) og fokuserte på hvordan hun nå skulle kose seg i permisjon for siste gang (altså fokus på alt annet en amming!)

Så jeg anbefaler deg til å senke skuldrene og stress ned. Nydelige kosestunder får du selv om du ikke ammer :)

Takk ❤
Det er da håp, men skal i hvert fall forberede meg på forhånd at hvis det ikke går så skal jeg kunne kose meg likevel.
Men ønsket å håpet er at det skal gå:)

Har mitt tredje barn nå og for første gangen går ammingen :) han er snart tre mnd og jeg fullammer enda! Veldig stolt av meg selv for trodde ikke det var mulig . Skal sies at jeg er mye mer avslappet, stresser ikke og koser meg :) tydeligvis gjort at melka er nok :) har selvfølgelig hatt noen vanskelig perioder med bryst betennelse, lite melk grunnet betennelsen og litt ammeproblemer pga sugeteknikk. Men jeg har ikke sett det på som noe problem.
Å ha puppen ute så og si hele tiden på det verste :) jeg koser meg og tenker at lille styrer behovet sitt ❤️ passer på å spise godt, drikke godt og har lille ved siden av meg på natta. Mer søvn er lik mer melk ;)

Så er masse håp! Prøv å kos deg, ikke tenk for mye under den tiden og heller la baby styre hvor mye den trenger ❤️ jeg har trua på at det skal gå for deg også. For enig med deg, det er kjempe kos!

Forresten jeg måtte lære han å gape høyere pga stramt tungebånd. Tungebåndet Ble klippet og alt ble lettere :)

Back
Topp