Amming med nr 2 vs. nr 1???

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen av dere som har hatt problemer med amminga med første barnet? Hvordan gikk det med nr 2-3 osv..? Lisja mi hadde puppenekt fra 2 mnd- 8 mnd, da slutta eg å amme. Eg greide å amme ho før ho skulle sove og på natta fram til då, men det måtte være i total stilhet i bekmørke på rommet hennes. Var det bare en liten flue i nærheten, så hylte ho som en gal og vrei seg unna. Flaska var det like fælt med, skjønner faktisk ikkje ho har overlevd :p Eg hååååper nestemann blir puppegal, for eg skulle så gjerne ønske å oppleve en fin ammetid! Håper dere har masse svar :)

Selv om det var problemer med ammingen første gang, behøver det absolutt ikke ha noe å si for hvordan det går denne gangen.
Men spør om masse hjelp på barsel, og oppfølging på helsestasjonen, så får du det beste utgangspunktet til at det skal gå bra denne gangen

se svar

Ingen fler??

jeg har ikek harr problem med å amme noen av barna, men dersom det var babyen som ikke ville ha pupp rett og slett, har det nok ingenting å si på neste :) Vært "værre" om du hadde lite melk, tette melkeganger eller noe slikt.
Lykke til :)

Med 1. var amming et mas og kjas.

Med 2. var det en drøm. Til tross for at han var alvorlig syk (blodforgiftning) tok han puppen hver 3. time døgnet rundt. Ammet han til han var 15-16mnd.

Siden første amming var et styr var jeg veldig rolig innstilt. Jeg tenkte at hvis det ikke går denne ganga så vet jeg jo at mme også funker fint. Denne roen gjorde at jeg ikke stressa i det hele tatt og amminga gikk bedre.
Og selvfølgelig er det forksjell på unger. Store hadde ikke sultfølelse før han var 1mnd og først da han var 6 uker skjønte han sugetekniken. Andre leta etter pupp alt på vei til sykehus, 30min etter fødsel.

Så godt å høre det gikk bra med nr 2 for de fleste :)
For min del ville ho bare ikkje ta puppen uten det var på hennes premisser... Er litt redd det skal bli slik igjen, har egentlig vært rolig, men merker nå at eg begynner å engste meg :(

Jeg hadde omtrent som deg med nr 1 og er veldig spent på hvordan det blir med mini. Håper på en puppegal gutt denne gangen!
Ønsker deg masse lykke til!

Jordbæris skrev:
Jeg hadde omtrent som deg med nr 1 og er veldig spent på hvordan det blir med mini. Håper på en puppegal gutt denne gangen!
Ønsker deg masse lykke til!

Takk det samme!!! Håper det går bedre denne gangen :) Er jo så fælt å ikkje kunne amme ungen og ikkje vite grunnen :( Lite melk eller såre bryster er jo en årsak, men puppenkt ut av det blå er jo så kjipt og vondt :(
Denne gangen GÅR DET BRA :D :D hehe

Nummer 1 fikk aldri riktig tak og sugde meg til blods, han styra også fælt ettersom han gjorde det feil og tydeligvis ikke fikk ut nok. Med nummer 2 var jeg veldig avslappet på det at det ikke skulle være none nedtur om det ikke gikk denne gangen heller, men lille myrsnipa ammet fra første forsøk. Hun var så forsiktig at jeg nesten ikke engang kjente at hun sugde, men hun fikk i seg det hun skulle og gikk aldri ned i vekt heller etter fødselen.

Så at man ikke får det til med førstemann trenger ikke bety at man ikke får det til neste gang. Her gikk iallefall ammingen som en drøm =)

Med nr 1 så fullamma jeg i 6 mnd og delamma til hun var 1 år.
Med nr 2 så fullamma jeg i 4 mnd og delamma i 8 mnd. Det var ekstremt lite melk til nr to :( noe jeg synes var kjempe trist. Ellers hadde vi ikke noe andre problemer med ammingen, bare at det var mye mindre til neste mann.

Back
Topp