Amming me nr 2

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Istedenfor å lure så kan jeg jo kanskje spørre dere som har to barn fra før. Gikk dette seg lettere til andre gang? Tenker da på dette med melk... Fikk ikke brukbare melkemengder før 4-5 dagen med storebror og var vel 1-2 mnd jeg ikke hadde nok og måtte supplere me mme, også fikk jeg plutselig nok og amma til han var 8 mnd :) både min mor og søster sleit med det samme, mn vet jo ikke om dette har noe med arv å gjøre. Jeg har ikke ak store pupper heller selv om jeg vet at størrelsen ikke har noe å bety for melkemengde. Håper at melka skal komme lettere denne gang siden de har produsert dette før. Sønnen min ble nettopp tre år så er jo tre år siden da. Hvordan opplevde dere dette? Sleit og pumpa døgna rundt heeele veien så tårene spruta, ville ikke gi meg og er veldig gla jeg ikke ga meg :)

Jeg slet veldig med amming med nr en, fikk ikke melk før dag tre og hadde veeeldig vonde bryst. Begynte derfor å pumpe og ga han morsmelk på flaske.. veldig tungvint og mye jobb..

Med nr to begynte jeg melkeproduksjonen ved å pumpe, siden hun var prematur og måtte få melk i sonde. Da hun kunne begynne å ta puppen gikk alt som en drøm og jeg ammet i 13 mnd.

Kanskje ikke noe til "hjelp" siden vi har forskjellige bakgrunner for ammingen . :rolleyes:

her kom melka fort begge gangene, men næringen i melka var ikke så mettende så måtte spe på med mme fra 3mnd.. men fortsatte å amme 1år etterpå med begge.. tror nok melka kommer litt fortere med nr 2 ;)

Her kom melka med en gang på begge to. Hadde voldsomt mye melk helt til de ikke ville ha mere. Trengte aldri mme.
Nå har melka alt begynt å komme, så håper det går like lett denne gangen. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Melka kom fortere i gang med nr 2 ja, og fortere med nr 3 og 4.

Åhh godt å hørre... Nå er jo alle kropper og pupper ulike men håper det går bedre denne gang :-)

Huff,Blir litt bekymret når jeg leser om alle som har fått melk allerede. Har ikke kommet noe melk ut av mine enda :-( Dette er min nr to og det kom tidligere sist gang... Håper virkelig det kommer snart...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Huff,Blir litt bekymret når jeg leser om alle som har fått melk allerede. Har ikke kommet noe melk ut av mine enda :-( Dette er min nr to og det kom tidligere sist gang... Håper virkelig det kommer snart...

må ikke bli bekymra, er normalt at melka ikke kommer før babyen :) Hadde ikke melk før fødselen med nr 2 jeg heller, melka kom samtidig med babyen :)

må ikke bli bekymra, normalt at melka ikke kommer før babyen :) Melka kom samtidig med babyen de 2 forrige gangene også. :)

Takk chaatzy ;-) Håper virkelig det, vil jo så gjerne amme denne gangen også ;-) Jeg er dessverre en person som bekymrer meg veldig lett...

Må også understreke: Ikke bli bekymra! Jeg fikk melk i puppene i uke 24 med førstemann, men med nr 2 kom melka først med ungen, og da kom den kjapt! Samme med nr 3 og 4, jeg hadde aldri melk før ungene kom. Kunne klemme ut litt råmelk om jeg prøvde, men er jo viktig å beholde råmelka så den er klar til den nyfødte babyen :)

Melka kommer med ungene, vi er jo laga sånn. Melka gjør ingen nytte for seg i svangerskapet uansett :)

Det er jo ikke unormalt at dere ikke får melk før etter noen dager?

Lillesøster her skulle ikke ammes, så hun fikk flaske på sykehuset, men hun fikk nesten ikke mat :P Skulle ikke ha sa de på sykehuset, for de barna som ble ammet, der kom det ikke mye de første dagene uansett.

Jeg er urolig for amminga, aner ikke hvorfor.,, bare føler liksom det er en uvirkelig ting :P håper alt går bra!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er urolig for amminga, aner ikke hvorfor.,, bare føler liksom det er en uvirkelig ting :P håper alt går bra!

Sent from my iPad using BV Forum
Amming blir den naturligste ting i verden, vist du ikke stresser med det. Stresser du blir ungen stressa og da går det ikke. Melka kommer som regel for fullt etter noen dager etter fødsel.
Jeg har alltid fått melk tidlig. Men amminga kom ikke i gang for fullt før etter to dager etter fødsel. Da fikk jeg skikkelig brystpreng og puppene føltes som om de skulle sprenges. :p

Mitt råd er prøv litt på egenhånd, sett deg på ett sted du får være helt i fred med babyen de første dagene og slapp av. Så går det av seg selv!
Få eventuelt hjelp av ammehjelp vist det finst der du er.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp