Amming! Kor lang ti?

bb2

Flørter med forumet
Kor lang tid tar det sirka før melka stabiliser sæ? 
Har sånn melkespreng! å det renn å renn. å e sååå ondt!!

Åå, det der er ikke noe godt. 
Har du prøvd å håndmelke når det sprenger på som værst?
Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok her sist...

Er nok lurt å håndmelke ja så du ikke får betennelse. Jeg har ikke erfaring med det selv, men fra andre i samme situasjon. Plutselig får du feber og da vet du værtfall at du har brystbetennelse. Kan umulig være noe godt :/

Har tydd te pompa når det virkelig e på det værste.
men pompa berre pitte litt sånn at æ ikke gjør dt værre.
Men kan ikke si at det bi bedre!
Nei huska ikke æ heller, å huska ikke at det va så ille.
e ondt heeeile tia, å når det e på det værste så har æ mæst 
løst å skrik! å det spræng på, å renn ut klean mine :/

Kan virkelig anbefale en skikkelig varm dusj og håndmelking samtidig!
Det letter utrolig mye, syntes jeg!

Veit ikke om det e lurt å pomp heller??  har mest løst å pomp di tom!
di har aldri vært så stor! å hard som stein! 

Man klarer sjelden å pumpe like tomt som man klarer å amme. 
Pumping er ikke like effektivt. 
Men jeg ville nok pumpet/ håndmelket bort det værste sprengen, det vil jo stabilisere seg etterhvert uansett.

Ja når æ kommer ut av dusjen nu, så renn di ut et heilt håndkle nestn! 
så kanskje vess æ håndmelka di i dusjen at det bi bedre! takk for tips! :)

Verdt å prøve hvertfall. Varmen fra dusjen lindrer endel, og det kommer lettere ut!
Lykke til - håper det gir seg snart!

Hadde det sånn jeg også. Brystene var steinharde og vonde :( føler med deg. Bare jeg kom nær brystene gjorde det sååå vondt. Hos meg gikk det seg til etter et par dager :-)

på ammebutikken.no selger de varmeputer for å lindre brystverk. Det + massasje av brystene synes jeg er veldig behagelig når det verker! har du prøvd å pumpe etter amming? for å tømme skikkelig...

Det er ikkje godt med skikkelig melkespreng, og det kan føre til brystbetennelse. Har desverre masse erfaring med akkurat det. Lurt med varm dusj og håndmelking i dusjen, og om du ikkje vert kvitt sprengen då, ville eg ha brukt pumpa og fått tømt dei skikkelig. Å pumpe berre litt er lurt for å ikkje stimulere til overproduksjon, men ein gang i blandt, er det lurt å få tømt dei så det ikkje danne seg harde kular, og tette melkegangar. Kan fort ta eit par veker før det stabiliserer seg heilt om du er storprodusent av melk. Denne gongen gjekk det fort for meg å få stabilisert det, så etter 14 dagar slepp eg no pumpe.....Lukke til:)

fødte for ca 2 uker siden, og for ca 2 dager siden så føler jeg at det ikke gjør like vondt lenger. Selv når det er fult, så det er nå jeg begynner å føler at det er greit og nesten normalt igjen. De første dagene er helt grusomt ubehagelig.

Her tok det 2-3 uker før det stabiliserte seg! Pumpa meg minst én gang til dagen for å få tømt meg, og følte egentlig ikke at det gjorde det noe verre! Er jo lurt å tømme begge brystene helt, ellers kandet hope seg opp inni der og du kan få betennelse. Jeg fikk det i den ene puppen, da babyen kun tok den andre i begynnelsen.  Det er så sinnsykt vondt, og jeg grein nesten når jeg måtte pumpe den puppen med betennelse :(

Gleder meg til å amme jeg også!!

Med storebror kan jeg ikke huske at jeg hadde noen store problemer med melkespreng. Det som var tilovers rant ut av seg selv - mye lekking og skifting av klær og ammeinnlegg, men ikke verre enn det.

Det verste er nok over innen kort tid ville jeg tro - lykke til!

Back
Topp