Amming i offentlighet

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Jeg er ikke typen som bryr meg om folk ser puppene mine når jeg ammer, men djis hva folk kan glo... :rolleyes: Spesielt gutter! :p Forstår ikke hva som er så spennende med det. Har hatt tre tilfeller der noen har stirret meg i senk uten å legge skjul på det. Spesielt :rolleyes:

Jeg trodde jeg ikke brydde meg, men så var jeg visst litt blyg allikevel, da det kom til stykket:rolleyes: spesielt foran guttunger og menn. Jeg føler meg utrolig gammeldags og dum. Jæsklig spesielt at de ikke i det minste FORSØKER å late som om de ikke glaner, da! Hvor er manerene deres, liksom:D

Trodde jeg ikke kom til å bry meg! Men jeg prøver å samkjøre alt slik ar mini spiser før vi skal ut og når vi kommer hjem eller Evt i bilen om vi skal gjøre noe.. Men selvfølgelig må jeg amme offentligheten så må jeg. Puppene mine er så store med melk i at jeg sliter å få ammebhen ordentlig på plass med en hånd uten å blotte puppen for hele verden -.-

Før jeg fødte var jeg rimelig klar på at jeg ikke skulle amme i offentlighet, rett og slett fordi jeg er veldig privat sv meg og følte at dette var over grensen for min del. Prøver å planlegge med mat etc før jeg skal ut, men har måttet amme på ulike offentlige plasser flere ganger, og det har faktisk gått helt greit :) men svigerfamilien klarer jrg det ikke foran - ikke noe mål i seg selv å klare det forsåvidt. Den "egentiden" er gull verdt :D

Han min har et stort behov for pupp og det behovet kan komme etter 30 min eller 3.5 time :p Vet liksom aldri. Klarer somregel å skjule puppen når den skal inn og ut, men det er visst nok underholdning å se en baby som suger på den tydligvis :rolleyes:

Isj, så ekkelt da. :confused: Føler meg heldig som aldri har opplevd noe slikt, selv om jeg ammer absolutt overalt der jeg er. I dag var vi på et digert arrangement der det ble alt for varmt for oss inne, og det endte med at jeg satt og ammet rett innenfor inngangsdøren for å få litt luft til den svette grinete babyen min. Sikkert flere hundre personer vandret forbi oss, uten at noen stirret ubehagelig. Stort sett er det bare smilende gamle damer og nysgjerrige småbarn som kikker på meg når jeg ammer. :) Veldig nysgjerrige småbarn noen ganger da, noen kommer faktisk helt opp i babyen mens de stiller tusen søte spørsmål. :)

Trodde jeg kom til å være skikkelig blyg og gjemme puppen osv, men alle pleierne på sykehuset så sikkert puppene mine fordi jeg trengte hjelp med amminga og det kom alltid en ny en :p etter vi kom hjem så har både mamma, tante og svigermor sett når jeg ammer.

Jeg har ikke ammet så veldig mye offentlig enda, bare et par ganger. Ammet mye foran hele svigerfamilien da.. Men jeg sliter litt med å ikke blotte puppen helt! Hva gjør dere som har store bryst og/eller hengepupper? Jeg må alltid holde en hånd på puppen, ellers får hun ikke tak, eller hun glipper hele tiden. Og når jeg ikke får sett og rettledet henne, så tar hun feil og jeg ender opp med sugemerke ved siden av brystvorten..! Au! Så det ender som regel med blottlegging..

Jeg har ikke ammet så veldig mye offentlig enda, bare et par ganger. Ammet mye foran hele svigerfamilien da.. Men jeg sliter litt med å ikke blotte puppen helt! Hva gjør dere som har store bryst og/eller hengepupper? Jeg må alltid holde en hånd på puppen, ellers får hun ikke tak, eller hun glipper hele tiden. Og når jeg ikke får sett og rettledet henne, så tar hun feil og jeg ender opp med sugemerke ved siden av brystvorten..! Au! Så det ender som regel med blottlegging..

Har du prøvd å legge et skjerf/sjal over dere, sånn at du gjemmer babyen og puppen litt. Kan og hjelpe om babyen er mer opptatt av det rundt seg enn faktisk å spise. Blir liksom litt i sin egen verden. Jeg har prøvd det, men holder med motsatt arm av pupp, og støtter med hånden på puppesiden, så sliter litt med at skjerfet sklir ned. Ser for meg at det kunne vært lettere om jeg hadde fått til vanlig klassisk ammestilling.

Har du prøvd å legge et skjerf/sjal over dere, sånn at du gjemmer babyen og puppen litt. Kan og hjelpe om babyen er mer opptatt av det rundt seg enn faktisk å spise. Blir liksom litt i sin egen verden. Jeg har prøvd det, men holder med motsatt arm av pupp, og støtter med hånden på puppesiden, så sliter litt med at skjerfet sklir ned. Ser for meg at det kunne vært lettere om jeg hadde fått til vanlig klassisk ammestilling.
Ja jeg bør vel prøve med et skjerf tenjer jeg.

Samme problem ! Sliter med å legge ammeinnlegget og dra ammebhen opp med en hånd -.- bhen legger seg godt under puppen å da får jeg ikke den ordentlig over! Er pappaen til stedet gir jeg ungen til han mens jeg dekker meg til:-P

Har heldigvis ikke opplevd at noen har stirret på meg når jeg har ammet! Men har ikke måttet amme så mange ganger ute heller enda da lille som oftes sover når vi er ute på trilletur :) Å amme foran familie og venner har ikke vært noe problem :)

Vi reiser ut som regel etter et måltid, slik at jeg slipper å måtte amme ute/offentlig. En gang måtte baby ha mat på et shoppingsenter, men der fant vi et ammerom. Tenker om jeg må så må jeg, trur ikke jeg kommer til å tenke for mye om det.

Når det gjelder familie og venner så har jeg litt problemer med å føle meg komfortabel med guttene og mennene. Litt ukomfortabelt å slenge frem puppen foran broren min og faren min liksom. Også svigerfamilien, føler ikke behov for å vise noe til de heller :p uansett godt å gjemme seg vekk litt når vi er på/har besøk.

Back
Topp