LadyZ
Gift med forumet
Jeg har funnet ut av jeg vil hive meg på denne debatten om amming i offentlighet.
De første 3 ukene som mamma sleit jeg med å amme forann andre. Bare min samboer som fikk være der når jeg ammet. Så ble jeg litt og litt tøffere... og nå ammer jeg i familieselskap og på kafè. Jeg synes ikke det er noe problem. Det er heller ikke noe problem for meg å se andre som ammer offentlig heller... hvertfall ikke når barna er små. Og med små menner jeg opp til året.
Jeg synes det er en skam at folk ser ned på dette. At det lages grupper på facebook der noen mener at "amming i offentlighet er umoralsk og galt." Hvorfor kan ikke babyen våre få spise når de ønsker... uten at vi som mammaer må gå et sted å gjemme oss?

(hentet fra google)
Det er jo greit at når man ammer på en kafè så trenger man ikke slenge frem hele puppen eller dra opp hele toppen/genseren. Det går ann å skjule litt. Det går ann å øve seg i speilet hjemme på forhånd og finne en måte der man viser minst mulig hud. Jeg pleier å ha på meg en singlet og en genser. Singleten drar jeg ned og genseren opp på ene siden. Så når babyen spiser, så viser jeg nesten ingen hud.
Men hvor går grense?
Jeg tog lokaltoget fra Bergen til Arna en dag. På toget sitter det en småbarns familie. Det er en mamma, en pappa, en jente på rundt 8-9 år, en gutt på rundt 5-6 år og en gutt som må ha vært 2 år ++. Plutselig drar moren frem hele puppen og stappe den inn i munnen på den minste gutten. Gutten lå ikke, men han satt på fanget til moren. Han viste tydelig at han ikke var interessert. Men moren gav seg ikke. Gang på gang stappet hun puppen i munnen på han. Jeg kjente jeg ble kvalm.... når noen skal amme et så stort barn, da trenger de ikke gjøre det offentlig.Denne gutten var så stor at konduktøren spurte hvor gammel barna var, for de får jo bare et barn gratis pr. voksen og de under 3 år er gratis. Desverre hørte jeg ikke hva som ble svart.
Q:Hva mener du om amming offentlig?
Q:Hvor går grensen for amming i offentlighet?

(
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1270103/Im-doing-wrong-Mother-defends-decision-breastfeed-year-old-son-peoples-babies.html)