Amming i Danmark

vesla1989

Betatt av forumet
Har tenkt oss på ferie til Danmark i sommer, men har hørt at de ikke er så begeistra for ammende mødre.
Hørt at flere spisesteder/parker har ammeforbud. Har ei på fire år fra før og ho vil naturligvis inn i parker ol, da er det veldig kjedelig hvis det er forbudt å amme der.
Noen av dere som har vært i Danmark mens dere har amma? Er det så strengt der som jeg har hørt?

Skal til Danmark selv, men har ikke tenkt på amming som noe problem.. Lille må ha mat og det gir jeg han der vi måtte befinne oss. Offentlig er jeg bare litt mer påpasselig på å ikke vifte rundt med puppen :p Dekke litt til, såg år det nok bra :)

Skal til Danmark selv, men har ikke tenkt på amming som noe problem.. Lille må ha mat og det gir jeg han der vi måtte befinne oss. Offentlig er jeg bare litt mer påpasselig på å ikke vifte rundt med puppen :p Dekke litt til, såg år det nok bra :)
Mat må de jo ha, så tenker jeg finner meg en liten krok eller noe hvis det er ammeforbud. :)

Ved inngangsdørene til kafeer og restauranter kan det stå skilt på døren hvis amming er forbudt. Er jo også bare å spørre kelnere der man er hvis man er usikker. I familieparkene tenker jeg det er fullstendig tillat, men det er bare min tanke. La ikke merke til noe skilt da vi var i Legoland i 2013 eller på Tivoli i København i fjor. Men så var jeg ikke ammende da eller med baby, så kan jo være det gikk meg hus forbi. Men de er ikke like liberale som Norge og Sverige, men forbud er vel heller ikke nødvendigvis vanlig det heller.

Back
Topp