Amming- hva slags mat unngår dere?

Jeg har spist alt til nå, men har oppdaget at lillesnuppa reagerer på et eller annet. I går spydde hun ut hele sofaen, meg og seg selv. Hun hadde hylskreket i flere timer og krøka seg sammen. Tydelig at magen plaget henne. I hele natt har hun vært slapp og surka mye. Endte opp med å sove ca 4 timer mellom kl 22 og kl 12 i dag. I Natt kl 4 begynte hun å bæsje. Hun fylte tre bleier på rappen + at hun bæsja ut hele stellebordet, armen min og 2 håndduker, 2 ganger når jeg skulle skifte på henne. Etter det har hun nektet å sove alene. Har vært nødt til å knyte henne på meg med et bæresjal. Nå begynner hun å bli bedre, da. Håper hun blir frisk til i kveld, så hun får sove godt. Hun virker slapp og sliten.

Vesla her har fått magevirus, sjekket hos lege i går. Begynte med forkjølelse fra storebror som har blitt til lett luftveisinfeksjon og så videre til tarmene. Har diare og magevondt, ingen oppkast heldigvis. Hvis det fortsetter så bør du sjekke ut hos lege fort, spesielt mtp dehydrering. Det var det viktigste for oppfølgingen vår sa legen!

No er eg ganske fersk på detta (er på dag tre) men held meg unna løk og kål. Noko meir veit eg ikkje da han fortsatt har litt problem med magen pga antibiotikaen. Vart informert om at den kunne sitta ei stund. Det ser ikkje ut til at han plagast så mykje, både luft og skit kjem ut uten stress ;)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
Hva slags antibiotika går du på? Jeg fikk amoxicillin men fikk beskjed at det ikke vil påvirke babyen men nå begynte jeg å lure ..

Her hadde sambo laga fiskegrateng til middag i dag... Og jeg tenkte jo ikke over at det var melk i (doh!!!) :/ vurderer å gi mini erstatning i kveld og heller pumpe meg selv slik at han slipper unna luft i magen.

Termin med lilleprinsen 18/2/14
Er du sikker er han reagerer på melk? For ellers er det bedre å ikke erstatte mm melk mme

Jeg fikk vite på sykehuset at de små kan reagere på sjokolade. Ellers holder jeg meg borte fra det "vanlige" løk, erter og koffein(cola) :)

Sjokolade??? :eek::eek:
Det visste jeg ikke. Og jeg som er sjokoman å spiser masse! :rolleyes:
Hmm.. da må jeg prøve å kutte ut det å se om jeg får nattesøvnen tilbake. :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her ser det ut som det går bra med både et glass brus og sjokolade.Men gjærbakst får hun mega knip av har jeg funnet ut:-( stakkars små
Utrolig mange muligheter... Uff :excited001

Er du sikker er han reagerer på melk? For ellers er det bedre å ikke erstatte mm melk mme
Ga han mm som jeg hadde pumpet fra tidligere på dagen, bare hjernen min som har tatt ferie for øyeblikket så jeg hadde glemt at jeg hadde mm i kjøleskapet :p men ammet han i natt og virker ikke som han har fått noe luft i magen, så var kanskje ikke melk han reagerte på allikavel...

Termin med lilleprinsen 18/2/14

Hva slags antibiotika går du på? Jeg fikk amoxicillin men fikk beskjed at det ikke vil påvirke babyen men nå begynte jeg å lure ..

Eg går ikkje på antibiotika, men lillegutt fekk det når han vart fødd pga infeksjonsfare.

Eg går ikkje på antibiotika, men lillegutt fekk det når han vart fødd pga infeksjonsfare.

Da er det bare å vente å se :) tok siste pille i dag så forhåpentligvis blir hun bedre om noen dager.. Hvis ikke så er det noe annet..

Haha! Nå har vi blitt friske!! Var visst bare et 24 timers virus, eller noe. Nå sover lillesnuppa uten å våkne en gang i timen for å fylle bleie, eller spise. Jeg har spist frokost og lunch uten å kaste opp. Så deilig!! :D

Sjokolade??? :eek::eek:
Det visste jeg ikke. Og jeg som er sjokoman å spiser masse! :rolleyes:
Hmm.. da må jeg prøve å kutte ut det å se om jeg får nattesøvnen tilbake. :p

Ja, det kan jo være verdt et forsøk :) Jeg viste heller ikke det med sjokolade før de på sykehuset sa det til meg. Men jeg har ikke merket noe på mi når jeg har spist sjokolade, men det er nok forskjellig på hva de reagerer på :)

Ja, det kan jo være verdt et forsøk :) Jeg viste heller ikke det med sjokolade før de på sykehuset sa det til meg. Men jeg har ikke merket noe på mi når jeg har spist sjokolade, men det er nok forskjellig på hva de reagerer på :)

Ja det er sant.
Uff.. helgekos uten sjokkis a gitt. Å duste mannen som kom hjem med ei stor plate i ste. "Jeg må jo få kose meg fordi om". Er ikke noe sympati her i huset allefall. :p

Ja det er sant.
Uff.. helgekos uten sjokkis a gitt. Å duste mannen som kom hjem med ei stor plate i ste. "Jeg må jo få kose meg fordi om". Er ikke noe sympati her i huset allefall. :p

uffameg, får nesten, bare nesten, håpe at det ikke hjelper da :p

Jordmor sa til meg at d ikke går å kutte ut sjokolade helt, men man kan kose seg med det på lørdagene. Sålenge det ikke blir hver dag. Hehe! ;)

har tenkt å kutte løk, kål (kålrot, brokkoli, blomkål, kinakål) nå i starten. For det var det storebror reagerte på! Ellers har hun i allefall tålt det jeg har spist til nå :)

Jordmor sa til meg at d ikke går å kutte ut sjokolade helt, men man kan kose seg med det på lørdagene. Sålenge det ikke blir hver dag. Hehe! ;)

Haha.. her har det vært hver dag.:eek::p:rolleyes:

Når man får barselsbesøk hver dag og de har med sjokolade, er det uhøflig å si nei.... Det sier mammaen min og hun vet faktisk best. ;)

Vet du hva.. det har hun heelt rett i!

her har han kun reagert når eg har drukket brus så holder meg unna det.

Back
Topp