Amming- hva slags mat unngår dere?

Agoosek

Forelsket i forumet
Jeg ammer jenta mi på snart 3 uker og i det siste begynte hun å ha litt grønnaktig avføring og hun har en del luft i magen og mageknip :( jeg må finne hva jeg spiser som er årsaken og derfor tenkte å spørre hva unngår dere?

Har ikke unngått noe enda, men spiste fiskeboller i hvit saus her om dagen, og da fikk mini mye luft i magen etterpå (fjertet like høyt som en voksen mann!) så tenker jeg får holde meg unna melk da jeg mistenker det var det som forårsaket luft. Reagerer litt på melk selv, er bare ikke så flink til å holde meg unna :p

Termin med lilleprinsen 18/2/14

Har ikke unngått noe enda, men spiste fiskeboller i hvit saus her om dagen, og da fikk mini mye luft i magen etterpå (fjertet like høyt som en voksen mann!) så tenker jeg får holde meg unna melk da jeg mistenker det var det som forårsaket luft. Reagerer litt på melk selv, er bare ikke så flink til å holde meg unna :p

Eldste sønnen min hadde kumelkallergi og jeg måtte holde meg unna melk og alt som inneholder melk ( t.o.m. Leverpostei har melk...) så jeg håper det vil ikke skje igjen for jeg har aldri hatt noe melk intoleranse ..

Mamma kunne ikke spise sjokoladekake når hun ammet meg

Jeg unngår løk :( og jeg som virkelig elsker løk, rå og stekt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Spiser ikke løk og purreløk, jordbær, sitrus, druer, rosiner, sjokolade men hun fremdeles har masse luft :( om dette ikke hjelper må jeg kutte ut melk eller egg ...:( Hater det :mad:

Jeg spiser ikke løk, kål og kan ikke drikke brus, eller kullsyreholdig drikke. Mistenker også at de reagerer på eple(?) For hvergang jeg har spist det har de vært urolige.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har spist alt til nå, men har oppdaget at lillesnuppa reagerer på et eller annet. I går spydde hun ut hele sofaen, meg og seg selv. Hun hadde hylskreket i flere timer og krøka seg sammen. Tydelig at magen plaget henne. I hele natt har hun vært slapp og surka mye. Endte opp med å sove ca 4 timer mellom kl 22 og kl 12 i dag. I Natt kl 4 begynte hun å bæsje. Hun fylte tre bleier på rappen + at hun bæsja ut hele stellebordet, armen min og 2 håndduker, 2 ganger når jeg skulle skifte på henne. Etter det har hun nektet å sove alene. Har vært nødt til å knyte henne på meg med et bæresjal. Nå begynner hun å bli bedre, da. Håper hun blir frisk til i kveld, så hun får sove godt. Hun virker slapp og sliten.

Jeg har spist alt til nå, men har oppdaget at lillesnuppa reagerer på et eller annet. I går spydde hun ut hele sofaen, meg og seg selv. Hun hadde hylskreket i flere timer og krøka seg sammen. Tydelig at magen plaget henne. I hele natt har hun vært slapp og surka mye. Endte opp med å sove ca 4 timer mellom kl 22 og kl 12 i dag. I Natt kl 4 begynte hun å bæsje. Hun fylte tre bleier på rappen + at hun bæsja ut hele stellebordet, armen min og 2 håndduker, 2 ganger når jeg skulle skifte på henne. Etter det har hun nektet å sove alene. Har vært nødt til å knyte henne på meg med et bæresjal. Nå begynner hun å bli bedre, da. Håper hun blir frisk til i kveld, så hun får sove godt. Hun virker slapp og sliten.
Stakkars lita :( hvorfor må det være så vanskelig å finne hva som ikke kan spises? :smiley-ashamed004

No er eg ganske fersk på detta (er på dag tre) men held meg unna løk og kål. Noko meir veit eg ikkje da han fortsatt har litt problem med magen pga antibiotikaen. Vart informert om at den kunne sitta ei stund. Det ser ikkje ut til at han plagast så mykje, både luft og skit kjem ut uten stress ;)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Her hadde sambo laga fiskegrateng til middag i dag... Og jeg tenkte jo ikke over at det var melk i (doh!!!) :/ vurderer å gi mini erstatning i kveld og heller pumpe meg selv slik at han slipper unna luft i magen.

Holder meg unna koffein, kål, erter og løk, for det reagerte storebror på.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Oi såpass. Kanskje hun har fått et snev av omgangssyken eller noe bakterier siden hun både spydde og bæsjet så mye. God bedring til lillepia!

Jeg fikk vite på sykehuset at de små kan reagere på sjokolade. Ellers holder jeg meg borte fra det "vanlige" løk, erter og koffein(cola) :)

Ang feks melkeallergi så kan baby reagere hvis mor drikker melk. Men gjelder det andre ting også? Feks gluten?

Oi såpass. Kanskje hun har fått et snev av omgangssyken eller noe bakterier siden hun både spydde og bæsjet så mye. God bedring til lillepia!

Mye mulig. Nå har jeg blitt dårlig også. :( Vi er jo flinke å vaske hender og bruker håndsprit etter toaettbesøk og bleieskift. Forstår ikke hva vi kan ha blitt syke av.... :eek:

Her ser det ut som det går bra med både et glass brus og sjokolade.Men gjærbakst får hun mega knip av har jeg funnet ut:-( stakkars små

Mye mulig. Nå har jeg blitt dårlig også. :( Vi er jo flinke å vaske hender og bruker håndsprit etter toaettbesøk og bleieskift. Forstår ikke hva vi kan ha blitt syke av.... :eek:
Vaske hendene i såpe er bra. Sprit tar kun bakterier - ikke virus som gir magesyke. Vask toalett, servant, dørhåndtak ol med ren klorin. God bedring til deg også!

Back
Topp