Amming hjelp/tips

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Bebisen min suger kun i 10 minutter og sover under amming og nå har jeg fått brystspreng(mye melk) og vet ikke hvordan jeg skal få tømt brystet .. Har dere noe tips for at hun skal suge brystet lengre enn bare 10 minutter ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Du burde amme henne i bare bleien, så hun ikke er varm når hun fryser så sliter hun med å legge seg.
Kan prøve å irritere henne litt så hun ikke sovner. Jeg pleier å ta litt på halsen, små dra i øret og beina. Bare rett og slett irritere han, de pleier å hjelpe.

Det gjør jeg hvis ikke jeg gjør det så suger hun ikke mer enn 3-4 minutter :( men med kun bleie på har jeg ikke prøvd

Rap, eventuelt et bleieskift, og nytt forsøk? Min spiser gjerne også maks ti minutter om det er noen trøst.

Her er det også mat i rundt 10 minutter av gangen. Tror han får i seg mye på den tiden, men skulle ønske han ammet litt lenger noen ganger.

I tillegg til å ta av klær så stimulerer trykking i hender og under føtter sugerefleksen. Fungerer på min. Og å bytte bryst når ham sovner fra ett.

Var på barselpoliklinikken og det fikk jeg beskjed om at hud mot hud hjalp på å holde de våken, så kle av babyen og deg selv... Skift bleie rett før amming og stimulere babyen i hender, under fotbladene, stryk på hodet og kinnet. Bytt side/stilling. Her har jeg en skikkelig gul baby og ofte når han vil ha mat sovner han idet han får puppen i munnen. Slitsomt å prøve å få han til å spise, men an kvikkner vel til etterhvert. Det vigtigste er jo at de har 5-6 gode tunge bleier om dagen, da vet man jo at de har fått i seg nok. Om man ikke har tilgang på vekt da.

Jeg fikk beskjed om å knipe de litt i foten og hånden, min første sovnet også alltid. Ikke klype slik at de får vondt altså, bare knipe litt slik at de holder seg våkne :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg fikk beskjed om å knipe de litt i foten og hånden, min første sovnet også alltid. Ikke klype slik at de får vondt altså, bare knipe litt slik at de holder seg våkne :)

Sent from my iPad using BV Forum
Holder å kile litt ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp