Amming foran andre

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Hva synes dere om dette? Ammer dere foran alle og en enhver? Jeg er nok litt sjenert av meg og synes det er ukomfortabelt å skulle amme foran svigers/tanter&onkler/oldeforeldre.

Er det OK å trekke seg litt unna og sette seg på et annet rom for å amme, eller blir det også veldig rart? Må jeg bare komme meg over dette?

Jeg setter meg på et annet rom, ingen syns det er rart :) syns det er fint å ha litt ro. Noen vi har vært på besøk hos har til og med gjort klart gjesterommet før vi kom så vi kunne amme i fred der :) tror ingen hadde syntes det motsatte var rart heller, altså.

Jeg tror det er litt en vanesak. Man kan jo kjenne på om det blir litt bedre når man har prøvd seg litt, men jeg ammer hvor som helst. Problemet mitt er mest at puppene er så store og det er vanskelig å faktisk dekke alt mens jeg kler av og på, vil jo helst ikke at folk skal se "alt", prøver å være så diskret som mulig. Men selve ammingen eller at litt av huden på puppen vises har jeg null problem med, selv om det var veldig rart først, husker jeg fra jeg fikk storesøster. Men før jeg visste ordet av det hadde jeg ammet på alle mulige sære steder, fordi mini plutselig hadde forlangt mat.

Er du ukomfortabel, er det ingenting galt med å trekke seg unna. Men jeg ville altså prøvd å jobbe litt med det. Man trenger jo ikke amme midt på torget, men tenker det blir litt trist om man må "gjemme" seg hver gang man skal amme, for det gjør man jo en del av. Lettere å opprettholde produksjonen og være sosial osv, om man klarer å bli mer avslappet på den fronten :)

Jeg hadde med mamma til byen første gang, som kunne gi meg bekreftelse på at det var greit at jeg ammet og også gi litt tips. Dekket med en gulpeklut og gjemte meg litt bak vogna. I familieselskapet i helgen gikk jeg inn på et rom fordi det føltes rart å skulle amme foran alle, mens gjestene tenker at det er for å få litt ro. Om vi er sammen med bare noen få, venner eller familie har jeg ammet foran dem. Ubehagelig til å begynne med, men går seg til. Tror jeg bare må venne meg til det! :)

Jeg ammer foran alle og enhver, måtte holdt meg hjemme og inngått besøk om ikke siden baby spiser veldig ofte. Setter meg sånn at jeg skjuler litt, men jeg har mista mange hemninger etter fødselen for å si det sånn :p

I starten med førstemann var jeg litt slik, men så ble det amming og etterhvert gir man blanke i hva andre synes. selvfølgelig så sitter man ikke ute på de mest folksomme plassene. finnes jo ammesjal. syntes ikke det er det ok å måtte forlate rommet for å amme. eneste gangene jeg har gjort det, var pga bunad og dåp (litt mye som skjedde)

Jeg ammer foran alle, og har ikke tenkt å gjøre noe annet. Men jeg har aldri vært blyg eller noe heller. Men alle er forskjellige, og det er helt greit å trekke seg litt tilbake. Gjør det som er mest komfortabelt for deg.

Jeg er foreløpig ikke komfortabel med å amme foran andre (annet enn mannen min). Eller... selve ammingen er jo greit nok, men det er alt "styret" før og etter hvor jeg og babyen kløner veldig, og jeg ikke klarer å være diskret. Så jeg velger å gå inn på et annet rom om vi har/er på besøk, og sier at det er for å ha roen rundt amminga.
Men nå har jeg kjøpt meg en ladning ammetopper, pluss at jeg har ammesjal (som føles litt for stort og at det er fritt innsyn, men det er nok bare fra min vinkel :P), så føler jeg at dette dekker godt nok så skal jeg nok etterhvert bli komfortabel med å bare snu meg litt unna, men fremdeles bli sittende sammen med folk :)

Synes det er ubehahelig å amme forann folk men jeg gjør det fordi :) bare så jeg blir vant med det og kan være mer sosial :) en ammestund kan fort ta 1/2-1 time alt ettersom hvor sulten pg kosesyk hun er :) den mest ubehagelige situasjonen hittil er at jeg satt helt inntil svigerfar i sofaen og måtte amme [emoji14] tok ammeputa og prøvde å gjømme puppen godt bak den:p tenker egentlig mest på om de rundt meg synes det er greit eller ikke.. mange besøk drar når de ser det er mattid, og det synes jeg er best viss de har vært en stund på besøk :)

Hvis det er mye folk i rommet eg er i så trekker eg meg litt vekk eller går til et annet rom, dette er for å gi ro rundt måltidet, ikke fordi det er folk der :) Babyen må jo ha mat. Er det bare noen få i rommet og rolig setting tar eg diskré ut puppen og ammer :)

Her ammer jeg hvor som helst, når som helst. Dette er tredjemann, og jeg har sluttet å bry meg om alt rundt meg :p men jeg synes ikke det er merkelig om folk vil trekke seg litt unna heller, man får gjøre som man føler for ;) liker at noen kjøpesentre har laget egen ammekrok!

Har et litt dårlig forhold til svigerforeldrene mine så tror ikke jeg klarer å venne meg til å amme forran dem. Spessielt svigermor i grunn. Ellers har jeg ammet offentlig på kjøpesenter og hvis jeg får besøk. (Skjønner ikke, men er noe som sier stopp i hodet mitt forran svigermor.) Kunne ønske det ikke var sånn.

Jeg er ikke glad i å blotte brystvortene foran folk, men her tar måltidet mellom 30 min og en time, så da nytter det ikke å trekke meg unna. Får bare venne meg til det.

Selv om dette er tredje gang jeg ammer har jeg vært veldig klønete. Nå merker jeg heldigvis at det begynner å komme seg litt, det er lettere å finne en god stilling osv.

Ammer foran alle, men forsøker å være diskret. Er det noen andre enn nære venner eller familie dekker jeg til med gulpeklut før hun får tak og har på meg ammetopp og jakke som dekker endel :-)

I couldnt care less :p som fjerdegangs så bryr jeg meg så minimalt om hva alle andre måtte mene at det kanskje er skummelt. Her kommer puppen frem så fort det er nødvendig, men jeg driver ikke å flasher pupp for å provosere heller. Så jeg er vel en mellomting mellom en sånn ammeforkjemper og en flergangs :p

Ammer hvor som helst om behovet er der, men prøver å sjule meg litt. Ikke så lett med digre jur, men jeg prøver. Tenker dette er opp til hver enkel. Om noen har behov for å skjule seg tenkerjeg det er helt greit, men man blir litt herdet når eldre unger/søsken nistirrer og kommenterer alt.

Ammer forran alle. Tenker nå at puppen ikke er noe seksuell/privat men matfatet til mini. Var litt rart i starten men jeg orker ikke flytte meg til annet rom når jeg kan amme hvor som helst. Hvis noen synes det er ubehagelig får de flytte seg tenker jeg.

For meg handler det ikke om at det er noe seksuelt over brystene, men heller det at de er så stygge at jeg ikke trives med å vise dem frem :p

Back
Topp