Amming foran andre

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen som har problemer med dette og syns det et ubehagelig?

Jeg selv vil helst ikke amme foran andre, jeg klarer bare ikke helt å føle at det er greit. Kanskje jeg ikke har en god nok teknikk på å "skjule" ammingen mest mulig foran andre men jeg klarer det ihvertfall ikke. Så derfor er det litt av et stress å skulle få besøk. Det må virkelig planlegges, så det blir fort mer stress enn koselig. Lille tar heller ikke flaske så å pumpe meg før besøk å gi flaske går heller ikke.

Noen som har noe tips til å komme over frykten for å amme foran andre? Evt noe som kan gjøre det litt lettere?
:)

Jeg syntes det var ubehagelig i begynnelsen, nå er det ok om det er familie eller gode venner. Måtte bare venne meg til det rett og slett, og etterhvert som jeg fikk taket på amminga så ble det litt enklere å være diskré, jeg prøver å dekke til litt med en gulpeklut. Hvis jeg vet vi skal ut el.l så tar jeg ikke på meg ammesinglet men en amme-tskjorte som dekker mer så jeg slipper å føle at hele puppen henger ute. Men kommer ikke til å sette meg på kafé og amme med det første tror jeg :-) Går fremdeles på soverommet for å amme om vi har besøk som ikke er så "nære". Hadde en ubehagelig opplevelse i går da "ste-bestefar" til mannen satt og virkelig stirret på meg mens jeg ammet.. det kjente jeg IKKE var greit - men de aller fleste prøver å "overse" det og da går det bra :-)

Kjenner på det samme. Jeg går ned på rommet, for da slapper jeg mer av også :) så får gjestene bare godta at baby og jeg ikke er der med dem hele tiden, selvom det er babyen de besøker :p Blir vel mer vanlig etterhvert, men akkurat nå synes jeg det er ubehagelig å dra fram puppen foran andre, bortsett fra jentene i familien og noen nære venninner :p

Har ingen problem med å amma forran andre. Slenge fram puppen hvis me e på besøk/har besøk. So får heller andre snu seg vekk hvis dei syns da e ubehagli... :P

Takk for tips og råd. Off jeg syns det er så stress jeg. Merker jeg ikke klarer å kose meg med ammingen i det hele tatt. Syns det hele er et ork:/ har hun fått nok? Er hun sulten igjen? Kan jeg spise det uten at hun får vondt i magen? O.s.v... Merker jeg blir helt utslitt og til tider nesten litt deprimert av hele ammingen:( og samtidig så får jeg så dårlig samvittighet når jeg tenker på å gå over til mme. Vil bare så gjerne at hverdagen skal bli mer kos enn stress. For både meg og lille<3

Kanskje du bør snakke litt med helsesøster om hvordan du føler det ovenfor ammingen? Hun kan nok komme med mye god informasjon.

Jeg syntes ikke du skal være redd for å spise forskjellig mat. Noen barn reagerer på masse, andre på ingenting. Du må bare prøve deg frem.

Er det noen spesiell grunn til at du er redd for at hun ikke får nok mat?

Takk for tips og råd. Off jeg syns det er så stress jeg. Merker jeg ikke klarer å kose meg med ammingen i det hele tatt. Syns det hele er et ork:/ har hun fått nok? Er hun sulten igjen? Kan jeg spise det uten at hun får vondt i magen? O.s.v... Merker jeg blir helt utslitt og til tider nesten litt deprimert av hele ammingen:( og samtidig så får jeg så dårlig samvittighet når jeg tenker på å gå over til mme. Vil bare så gjerne at hverdagen skal bli mer kos enn stress. For både meg og lille<3
Har det akkurat slikt jeg også. Syns det er et ork å amme. Har to fra Før som jeg ikke amma pga lite melk. Så bestemte meg for å virkelig prøve denne gangen og det gikk. Men er et ork. Vet ikke om han gråter fordi han er sulten. Får han nok. Mye bedre med flaske syns jeg. Men MM er jo det beste for barn så blir vell at jeg bare holder ut frem til 6mnd alder .

Syns ammingen er en kjæmpekoselig stund, og mye lettere enn å måtte ordne flaske hvis man lurer på om ungen er sulten :-) Så lenge jeg vet jeg har nok melk og ungen går fint opp i vekt er det null stress. Noen ganger ammer vi i stua, og noen ganger tar vi kosestund i senga:-) deilig!
Har allerede måttet amme på kafé og foran folk hjemme. Går fint. Jeg tar helst opp toppen nedenfra, da blotter jeg liksom ikke puppen.
Vi er alle forskjellig :-) ..., heldigvis. Lykke til!

Amming er ikke alt! Du må ha det bra du også. Hadde det sånn i 3,5 med med storebror, og jeg angrer for at jeg ikke begynte med mme før. Fikk en ny unge etter det!

Denne gangen har ammingen gått mye bedre:)

Jeg syntes det er greit å amme med nær familie og gode venninner til stede, men er ikke komfortabel med å amme ute blandt folk helt enda.. Kan gjerne amme i garderoben på treningssenteret eller på et ammerom el, men på cafe føler jeg meg ikke helt tilpass. Fikser nok det etterhvert ;)

Jeg har ikke noe problem med amming offentlig eller foran mennesker generelt.

Back
Topp