Amming etter brystoperasjon

marihøna82

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg fødte sist gang i 2007, men har etter den tid hatt et brystløft. Er det noen som har erfaringer gode/dårlige med amming etter brystoperasjon? Er spent på om jeg fortsatt kan amme, håper det.
 
Har ikke erfaring enda, men her på sykehuset ser de ikke på det som noen hindring i det hele tatt :) Har hatt en ganske stor brystreduksjon siden forrige amming.. (Jeg pumper hver 3 time for å sette igang melkeproduksjonen siden lille snuppa er prematur..)
 
Har ikke erfaring enda, men her på sykehuset ser de ikke på det som noen hindring i det hele tatt :) Har hatt en ganske stor brystreduksjon siden forrige amming.. (Jeg pumper hver 3 time for å sette igang melkeproduksjonen siden lille snuppa er prematur..)
Er jenten din født? Gratulerer :)
 
Jeg ammet min sønn etter å ha operert inn silikoninnlegg. Det gikk helt fint og uten problemer. Flere år senere fjernet jeg innleggene, men har ikke ammet etter det. Så nå krysser jeg fingrene for at det går like bra denne gangen! :)
 
Før var det et større problem pga at de kuttet anderledes rundt brystvorten slik at de kuttet over melkebanene. Nå har jeg forstått det slik at de er obs på dette ved slike inngrep. Men gi beskjed på sykehuset og spør om hjelp så har jeg forstått det slik at det ikke skal være til hinder for å amme.
 
Før var det et større problem pga at de kuttet anderledes rundt brystvorten slik at de kuttet over melkebanene. Nå har jeg forstått det slik at de er obs på dette ved slike inngrep. Men gi beskjed på sykehuset og spør om hjelp så har jeg forstått det slik at det ikke skal være til hinder for å amme.
Jeg hadde operasjonen i 2008 så det er jo en stund siden... Håper ikke melkeganger er ødelagt.
 
Jeg tok brystløft i 2010. Har ikke klart å amme mine to barn, men vet ikke helt grunnen til det. De klarte ikke å ta brystet, det virket som jeg ikke hadde noe særlig melk heller. Men da de ble større fant jeg(vi) ut at dem hadde/har stramt tungebånd. Så mulig det hadde blitt et helt annet utfall om tungebåndet ble klipt på barsel :sorry: Jeg prøvde å pumpe da førstemann var født, og 6 uker etter. Fikk ut sånn 30ml på ett døgn :hungover: Kanskje jeg ikke har pumpevennlige bryster, eller at pumpa var dårlig. Fikk låne av helsestasjonen, og den var like stor som en liten støvsuger.

Jeg venter nr 3 i september. Jeg har kjøpt Medela pumpe og ammeskjold. Og så er jeg forberedt på stramt tungebånd. Så da gjenstår det å se hvordan det vil gå denne gangen :rolleyes:
 
Back
Topp