Amming -en eller 2 pupper til måltidet?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Snuppa er straks 4 mnd, et sted mellom 7-7,5 kg og spiser fortsatt kun en pupp til måltidet.. Har fortsatt overproduksjon og må ofte gi av samme puppen til neste måltid for at hun skal få noe fet melk da hun blir så raskt sulten igjen.. Og hun gulper mye ...

Merker de dagene jeg har ekstra mye melk at hun gulper endel mer enn normalt, mer urolig, grønn bæsj og at hun samtidig krever oftere mat..

Hun har også behov for å kun sutte på pupp uten å få melk.. Hun blir sint når det kommer melk da.. :p smokk er ikke bra nok.. Kun pupp som gjelder..

Så da lurer jeg rett og slett på hvordan dere ammer.. ;)
 
Varierer veldig med når på døgnet det er. På natta holder det med en pupp (sniker av og til den andre inn litt på slutten, for å få vekk litt spreng :p ). På formiddagen har jeg mindre melk, så da går begge to med, på ettermiddagen sovner hun gjerne etter kun en pupp, og på kvelden er det begge igjen :)
 
Jeg gir alltid begge puppene, har ikke mer melk en jeg må:/ har gjort det fra han begynte å sove 10 timer strekk, det har han gjort siden han var 3,5 mnd. Er jo derfor jeg ikke har så mye melk. Han er fem måneder nå, får grøt på kvelden. Av og til middag i 3 tiden, alt etter hvor sulten han er.
 
Stort sett bare ene siden. Men da er hun ofte sulten igjen veldig snart - innen en time, og vil ha andre siden også. Hyppig mating med andre ord. På natten blir hun ofte liggende leeenge på en side, før hun sover litt, våkner og får andre siden. Kan fint ha 4-5 amminger per natt på denne måten. Blitt hyppigere, så må nok snart begynne med litt mer annen føde.
 
Begge til hvert måltid:p Har akkuratt nok melk til at det går å fullamme. Spiser stort sett hver 3.time på dagen, og hver 2.time på natten:rolleyes:
 
Det varierer veldig. Om kvelden gir jeg begge (og ofte litt mme i tillegg), på dagen og natten holder det ofte med en. Før jeg begynte med mme og grøt i tillegg ved kveldsmåltidet (startet å kreve mer fra 3 mnd, før dette sov han godt), måtte jeg amme annenhver time gjennom natten for å ha nok og hadde da spreng og for mye melk på dagtid. Etter at vi har fått rutiner på grøt og mme (den siste uka, han er akkurat 4 mnd), ammer jeg kun 1 gang på natten og har passe med melk på dagen :)
 
Bare en pupp hver gang. Det har vært sånn fra begynnelsen, så ikke noe problem.
 
Som regel en pupp på dagtid, og begge på kvelden. Relativt hyppig amming på natten, men det går greit.
 
Han får begge døgnet igjennom. Går ca. 3-4 timer mellom bortsett fra på natta da kan det gå alt fra 4-7 timer. En sjelden gang sovner han etter en pupp på natta, da lar jeg han sove.

Nå har vi begynt å smake på grøt til lunsj og da får han en pupp før og en pupp etter. Tenker å flytte grøtmåltidet til kvelden når han har blitt litt mer vandt med det, og da begynne med andre smaksprøver på dagtid.

Han var 6,2 kg og 65cm ved forrige kontroll (3,5 mnd)
 
Jeg har alltid gitt begge. Har såpass lite melk at han drikker meg tom hver gang. Gir mme etterpå. Nå har han begynt å våkne mye om natta igjen, så jeg venter ikke så lenge før fast føde..
 
Her er det alltid amming fra begge bryst, pluss mme de fleste måltidene, da holder han seg mett ca tre timer
 
Her er det alltid amming fra begge bryst, pluss mme de fleste måltidene, da holder han seg mett ca tre timer

Godt å høre det ikke bare er meg som må det. Hvis ikke måtte jeg ha ammet hver time (og nei, det var ikke økedøgn).
 
Blir som regel bare en pupp, men så blir det maks hver 2. time og. Hun har ikke tålmodighet til å amme godt av begge så da må det jo bli hyppig istedet. Vil bare se seg rundt hele tiden :p
 
Hvordan får dere babyene deres til å ta mme etter amming? Mi nekter å ta imot selv om hun like gjerne kunne fått morsmelk fra flaske som fra pupp .. Virker som at hun ikke liker det :-/, prøvd NAN og Hipp..
 
Back
Topp