Amming eller erstatning?

FrøkenNN

Ms.Fruktbar
Planlegfee du å amme eller å gi erstatning?
Selv var jeg glad for å amme sist og håper jeg kan gjøre dette igjen.. for meg virker det enkelt og alltid ha "nistematen "klar. Samtidig vil jeg venne barnet til flaske etterhverr litt for mannen sin del
 
Amme :) definitivt :) er veldig gla for å kunne dele det med barnet mitt og har mye melk heldigvis :)

Gleder meg :)
 
Planer om amme hvis det går :)
 
Planlegger å amme men har den innstillingen at det er like bra uansett:) tror ikke vi styrer med flaske hvis ikke nødvendig eller foretrukket av babyen:)
 
Synes det virker helt forferdelig å amme, og det klør i kroppen av tanken, MEN jeg er veldig innstilt på at jeg skal amme. Kanskje er det helt OK også, når det kommer til stykket. Skjønner jo at det må være det aller beste for barnet. Men om det skulle vise seg at det av en eller annen grunn ikke skulle gå er nok ikke det verdens undergang. Viktigste er at babyen får i seg nok næring og har det greit, og det er da mange som har vokst opp og blitt allrighte mennesker selv om de ikke ble foret med morsmelk i starten. :)
 
Ønsker å amme, og håper inderlig at det skal gå fint. Men tenker også at går det ikke, så går det ikke. Det viktigste er at babyen får nok næring. :)
 
Vet du, jeg har innsett nå at jeg bare har dårlig erfaring med amming. Gruer meg til hele greia :p Men, skal amme så lenge jeg klarer. Hvis/når jeg gir meg så skal jeg pumpe jevnlig for å fryse ned å bruke i grøt o.l. Gjorde det sist også. Men håper jeg trives bedre med det denne gangen :)

Skal kjøpe en mme å ha stående når vi kommer hjem, sist måtte samboeren min ut å finne åpen butikk midt i svarte natta :p
 
Vet du, jeg har innsett nå at jeg bare har dårlig erfaring med amming. Gruer meg til hele greia :p Men, skal amme så lenge jeg klarer. Hvis/når jeg gir meg så skal jeg pumpe jevnlig for å fryse ned å bruke i grøt o.l. Gjorde det sist også. Men håper jeg trives bedre med det denne gangen :)

Skal kjøpe en mme å ha stående når vi kommer hjem, sist måtte samboeren min ut å finne åpen butikk midt i svarte natta :p

Samme her. Vi hadde faktisk både mme og flasker i hus sist også. Det var egentlig veldig deilig å ha i hus, skal det også denne gangen.
 
Jeg planlegger å prøve å amme, men kommer ikke til å være redd for å gi meg tidligere enn forrige gang (ca 3,5 mnd) hvis det blir samme tralten som da. Det tok knekken på meg og vel så det sist, og jeg burde ha gitt meg før. Men jeg håper veldig på at det blir en mye bedre opplevelse denne gangen :)
 
Håper på å kunne amme denne frøkna også! Å håper også at hun vil ammes litt lengre enn nr 2, som bare ble 9,5mnd. Ammet 15mnd med første, men sluttet da pga press fra amme rundt meg som mente det var så fælt. Denne gangen kan folk trøkka meninga si langt opp et viss sted! Lykke til med amming og flaske mating, håper dere også overser alle andres mening om man skal amme, ikke amme, hvor lenge osv! Kos dere med baby, å ikke stress, til syvende og sist mat er mat :-D
 
Amme. Hvis alt fungerer, da. Har lest at flaske samtidig med ammingen kan føre til sugeforvirring, så skal nok holde det til kun ammingen, tenker jeg. Mannen får heller holde babyen og kose og leke ellers. Eller vi kan bruke kopp hvis det blir nødvendig.
 
Planlegger å amme men er mer åpen for flaske enn jeg var sist, om behovet melder seg. Sist innbilte jeg meg at det var et nederlag å gi flaske og mme, har sett fordelene med å ikke slite seg ut med amming nå.
 
Amme. Hvis alt fungerer, da. Har lest at flaske samtidig med ammingen kan føre til sugeforvirring, så skal nok holde det til kun ammingen, tenker jeg. Mannen får heller holde babyen og kose og leke ellers. Eller vi kan bruke kopp hvis det blir nødvendig.

Det hadde vi null problemer med her, føler det er en myte.
 
Skal prøve meg på amming tenker jeg :) klarte å delane i tre mnd med tvillingene. Håper på å få til å fullamme denne gangen. Men er da avhengig av å ikke få så sinnsykt brystbetennelse som sist :eek:
 
Back
Topp