amming/Økedøgn

MiniSnella

Elsker forumet
Malin har spist annenhver time idag.. så e nok økedøgn!
Men ka gjør dåkke itte det e tomt?
Må jo nesten gi tillegg då!?? Hu e jo sulten ennå.. og hu syns kje det e særlig festlig å ligga med puppen uden å få ud någe..

Vi har hatt noen økedøgn, hvor hun spiser nesten konstant. SLITSOMT[:)]

Jeg gir henne pupp hele tiden, det produseres hele tiden ny melk. Man føler man har lite men jeg  blir iallefall ikke helt tom, det produseres hele tiden mer. Det er naturens måte og regulere hvor mye melk babyen trenger. 

ORIGINAL: *Helena*

Vi har hatt noen økedøgn, hvor hun spiser nesten konstant. SLITSOMT[:)]

Jeg gir henne pupp hele tiden, det produseres hele tiden ny melk. Man føler man har lite men jeg  blir iallefall ikke helt tom, det produseres hele tiden mer. Det er naturens måte og regulere hvor mye melk babyen trenger. 

Samme her.. Bare fortsatte å legge henne til. Blir urolig på kvelden og natta men utover dagen (derpå) bruker det å ordne seg.

okei, får prøva på det [:)]
hu blir så lei seg når det ikkje komme melk.. bjynne å smågrina med puppen i munnen [8D]
Spennande natt i møte [;)]

Når du har økedøgn er det bare amme ofte. Gir du tillegg da ødelegger du egentlig hele økedøgnet. Si at du har ammet annenhver time, så kommer kvelden og du gir en flaske tillegg... babyen sover 3-4 timer og kroppen fungerer da slik at den ikke øker melkemengden.

Kjenner mange som har ødelagt litt for seg selv ved å gi tillegg i denne perioden. Kroppen styrer dette som oftest selv og babyen er ikke skrubbsultent i denne perioden. Er babyen veldig urolig prøv å tilby smokk og legg han/hun til igjen etter 30min. Kroppen produserer mer melk så lenge du legger til ofte og puppen går aldri helt tom selv om det føles sånn.

lykke til!!!

Alle tiders [:D]
Takk for råd [:)][:)]

Nå e hu i seng men sove ikkje.. hehe.. normalt sovne hu i 21 tiden, men hu e nå rolige der inne å tydeligvis trøtte siden hu bare ligge der å sutte på smokken [:)]
E vel bare te å forbereda seg på mange måltid i natt då [:D]
Håpe det e ferdig te i mårå [:D][:D]

Når min er sånn, så ammer jeg han først...så han får uge det han vil... så får han en flaske av min melk som jeg tiner... ikke fullt måltid, men så han blir mett... så ammer jeg ham etterpå.. han suger som en gal uansett liksom... går aldri mer enn 3 timer før han våkner å vil suge uansett om han har fått litt ekstra.. men da IKKE mme.... kun mm...

ORIGINAL: *Helena*

sign! Det blir ikke tomt for melk ;) her kommer det alltid melk når hun suger :)

Back
Topp