Ammevennlig helgemat?

MammaMums

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Her er det ofte taco i helgene, men jeg har ikke turt å spise krydderet.. Mini er litt ømfintlig i magen, men har så lyst å lage noe annet enn smakløs taco i helgen - hva spiser dere?

Hjemmelaget pizza med tomat og urte fyll går bra her :) biff og fløtepoteter, og stekt brokkoli og blomkål går også :) ikke soppstuing med løk.
Holder meg stortsett kun unna løk, kål og kinakål.

Holder meg bare unna kål og erter :)

Her kan alt spises :) mini har litt luft i magen, mn ingenting som plager han noe særlig

Jeg lager alltid krydderblanding til taco selv- blir dårlig i magen av poseblandingene! Da styrer du selv hva som er i, og der trenger ikke bli sterkt. Og med ingen rare tilsetninsstoffer, er det mindre sjanse for at noen reagerer. Jeg blander litt hakkede tomater med passe mengde hvitløk og løk (kan jo droppe løk), koriander, paprikapulver, spiskummen, salt, pepper og oregano. Det smaker veldig godt :)

Heldige deg! Ikke så ømfintlig i magen din lille da? Jeg vet ikke hvordan taco krydder hadde gått her, har ikke turt å prøve..
Han har reagert på salat og løk, så da dropper jeg det. Taco krydder gikk fint, lager det selv:) har tomat, paprika, agurk og mais som tilbehør:)

Jeg spiser det jeg har lyst på:) Alt med måte sa barnepleier til meg. Har spist både salat og løk, men ingen reaksjon her..

HVIS det faktisk er slik at barnet kan få spor av det du spiser, (, noe jeg ikke tror på selv,) så gjør du ingen tjenester ved å la være å spise ting. Det er i så fall bedre at barnet blir utsatt for det tidlig slik at det ikke får allergier senere.

Jeg ønsker også tips til ammevennlig mat, vesla tåler ingenting som er sterkt har jeg funnet ut, så blir masse skrik og masse gulp hvis jeg finner på å spise ting som Taco, tikka masala, chili osv.
Er så lei kjedelig kylling og kjøttdeig med tamme sauser... Noen som har forslag til gode smaker som ikke er så sterke kanskje? :)

Back
Topp