Ammetips

M*

Forumet er livet
VIP
Jeg har hatt min dose med utfordringer når det kommer til amming etter begge svangerskap, noe som blant annet resulterte i åtte døgn innleggelse med brystebetennelse og blodforgiftning etter forrige svangerskap. Der fikk jeg god veiledningen fra sykehusets ammehjelp og har plukket opp flere erfaringer på veien gjennom elendigheten.

Kanskje dette kan være til hjelp for flere? Og har du noen tips, så vær så snill å dele. Jeg krysser nemlig fingrene for en lettere og finere opplevelse denne gangen. Alle gode ting er tre :D

http://www.monicajensen.no/2015/12/med-fokus-pa-amming.html

Jeg skal på "kurs" på helsestasjonen i neste uke, altså før fødsel ;)

Syns det er helt genialt som førstegangs, siden jeg da får muligheten til å faktisk fokusere på ammingen og få litt informasjon om hva jeg går til før jeg får en baby som trenger at jeg vet noe om det :) (ser nemlig for meg at inntrykkene blir ekstreme og mange etter fødsel om jeg skal sette meg inn i alt som angår amming da)
Har fått et hefte jeg skal lese, og får samtidig muligheten til å møte andre som har termin omtrent samtidig som meg fra nærmljøet, sånn at jeg kanskje får hilst på noen av de jeg kan komme på barselgruppe med. Er stor fan av helsestasjonen min, merker jeg ;)

Og jeg har en jordmor som allerede har sagt at de fleste, men langt fra alle, får til ammingen, så det får vi ta når det kommer. Hun har også gitt oss tips om hva slags type flasker vi eventuelt kan bruke om ikke amming fungerer for oss ;)

Syns det er helt genialt som førstegangs, siden jeg da får muligheten til å faktisk fokusere på ammingen og få litt informasjon om hva jeg går til før jeg får en baby som trenger at jeg vet noe om det :) (ser nemlig for meg at inntrykkene blir ekstreme og mange etter fødsel om jeg skal sette meg inn i alt som angår amming da)
Har fått et hefte jeg skal lese, og får samtidig muligheten til å møte andre som har termin omtrent samtidig som meg fra nærmljøet, sånn at jeg kanskje får hilst på noen av de jeg kan komme på barselgruppe med. Er stor fan av helsestasjonen min, merker jeg ;)

Og jeg har en jordmor som allerede har sagt at de fleste, men langt fra alle, får til ammingen, så det får vi ta når det kommer. Hun har også gitt oss tips om hva slags type flasker vi eventuelt kan bruke om ikke amming fungerer for oss ;)
Dette høres fint ut! ☺ Hvor er dette? Har ikke hørt om noen sånne kurs..

Dette høres fint ut! ☺ Hvor er dette? Har ikke hørt om noen sånne kurs..
Jeg var også på det før forrige fødsel. Var jm på helsestasjonen som lurte på om jeg ville være med. Tror vi var rundt 10 stk, og så varte det et par timer. :)

Fantastisk innlegg syns jeg! Hadde mange av de samme utfordringene så er veldig spent på ammingen denne gangen. Melka mi var tynn som skummet melk, så fikk ikke gleden av å fullamme så lenge da. Håper det ikke tiltrer denne gangen :-)

Lecetin, tar man det forebyggende eller ved behov?

Jeg var også på det før forrige fødsel. Var jm på helsestasjonen som lurte på om jeg ville være med. Tror vi var rundt 10 stk, og så varte det et par timer. :)
Kanskje jm spør meg om det neste gang jeg skal til henne i starten av januar.. ☺ Har ikke hørt noe om det hittil iallefall..

Her i bygda hvor jeg bor har vi hatt 6 svangerskapstreff allerede, med fokus på svangerskap, fødsel, amming og barsel, samt samliv og samlivsbrudd. Kjempetiltak hvor man møter barselgruppa. Preggohjernen min glemte jo de fleste av disse møtene, men jeg vet hvertfall om noen fler i nærheten som venter.

Samtidig, som du sier. Blir man liksom litt forberedt på barseltid inkludert amming :)

Her i bygda hvor jeg bor har vi hatt 6 svangerskapstreff allerede, med fokus på svangerskap, fødsel, amming og barsel, samt samliv og samlivsbrudd. Kjempetiltak hvor man møter barselgruppa. Preggohjernen min glemte jo de fleste av disse møtene, men jeg vet hvertfall om noen fler i nærheten som venter.

Samtidig, som du sier. Blir man liksom litt forberedt på barseltid inkludert amming :)
Høres jo helt supert ut! ☺ Har dette vært i regi av helsestasjon? ☺

Fantastisk innlegg syns jeg! Hadde mange av de samme utfordringene så er veldig spent på ammingen denne gangen. Melka mi var tynn som skummet melk, så fikk ikke gleden av å fullamme så lenge da. Håper det ikke tiltrer denne gangen :)

Lecetin, tar man det forebyggende eller ved behov?

Det tar man både forebyggende og ved behov. Jeg kommer til å ha det i hus, og begynne med det med en gang, for så å øke dosen ved behov - og da kommer jeg til å fortsette å ta det til ammingen er vel etablert og godt i gang :) Jeg tok det hvertfall en måned sist :)

Back
Topp