Ammeteppe

Ikke så sjenert jeg da, men med storesøster her var det greit å ha muligheten til å gjemme seg bort litt av og til (også når hun ble så nysgjerrig at hun ikke hadde tid til å spise ;)) men da brukte jeg bare gulpekluten og gjemte oss! Tror vi kjører samme greia med lillebror...

Men sikkert praktisk med teppe da! :)
 
Jeg har også kjøpt ammeforkle! Jeg slet veldig med amming sist, og syntes det var ekstra vannskelig at folk syntes det var helt naturlig å være ti cm fra babyens ansikt mens det foregikk. Så ja, jeg har kjøpt for min egen komfort skyld.
 
ImageUploadedByBV Forum1392675094.565344.jpg
Dette har jeg:) Da kan jeg fomle litt med amminga selv om jeg er blandt folk:)
 
Tenkte å ha det ja, men har ikke funnet noen som selger det!! :)
 
Tenkte å bruke gulpeklut Evt bruke skjerf som kan dekke litt over..
 
Ja, kanskje det ja?

Jeg kjente også litt på den der at folk var så nærme da jeg ammet. Ikke bare nærme, de skulle gjerne stryke på babyen og i noen tilfeller nusse på den også.. Bare.. eh? Hei du. Du tar på puppen min :p
 
Jeg var veldig sjenert sist, men brukte like gjerne et skjerf, teppe i vogna eller en kosekanin.
 
Jeg bruker en gulpeklut eller noe lignende. Synes det sjalet ser fryktelig upraktisk ut. :p
 
Jeg satt meg ofte inn på soverommet om vi hadde masse besøk med de forgje, bare for å få litt ro og fred. Liker ikke når folk er helt oppi babyen mens jeg ammer.... Kunne jeg ikke trekke med tilbake, hadde jeg en sånn tøybleie/ gasklut jeg brukte å dekke meg til med. Gjør nok det samme nå.
 
Kommer til å bruke et sjal eller klut, er sjenert og kjenner jeg stresser litt allerede med amminga! Føler det nesten forventes at man ikke skal ha noen problemer med å slenge fram puppen..! Vet jeg styrer dette helt selv, men jeg stresser litt over at jeg ikke skal være avslappet nok. Haha. Høres sikkert litt tullete ut :)
 
Kommer til å bruke et sjal eller klut, er sjenert og kjenner jeg stresser litt allerede med amminga! Føler det nesten forventes at man ikke skal ha noen problemer med å slenge fram puppen..! Vet jeg styrer dette helt selv, men jeg stresser litt over at jeg ikke skal være avslappet nok. Haha. Høres sikkert litt tullete ut :)

Nei, det gjør du ikke :) Du kommer til å finne en rytme på det, i ditt eget tempo :) Jeg feks, liker ikke å slenge fram puppen på spisesteder. Selv om det er jo akkurat det babyen også må få lov til, å spise. Men noe i meg roper "kroppsvæske og mat, ikke bra". Men jeg mater babyen min på spisesteder også, men dekker meg til. :)
 
Jeg er litt sånn at jeg synes det blir minst like oppmerksomhetsskapende å sitte med slike telt som jeg ser noen har.

Samtidig synes jeg en del ammeklær er litt sære, du skal liksom brette til side to lag som ligger over hverandre for deretter å lirke puppen ut. Da blir det ikke akkurat mye mulighet for enkel diskresjon, for ikke å snakke om minimalt med hudkontakt.

Så jeg tror jeg kommer til å kjøre ammesinglet og vanlig genser over, sånn at jeg kan løfte den opp og på den måten skjerme oss litt. Tenker egentlig mest på babyen, jeg, det er jo noen som bare ikke klarer å amme når de blir distrahert av det rundt seg.
 
Jeg er litt sånn at jeg synes det blir minst like oppmerksomhetsskapende å sitte med slike telt som jeg ser noen har.

Samtidig synes jeg en del ammeklær er litt sære, du skal liksom brette til side to lag som ligger over hverandre for deretter å lirke puppen ut. Da blir det ikke akkurat mye mulighet for enkel diskresjon, for ikke å snakke om minimalt med hudkontakt.

Så jeg tror jeg kommer til å kjøre ammesinglet og vanlig genser over, sånn at jeg kan løfte den opp og på den måten skjerme oss litt. Tenker egentlig mest på babyen, jeg, det er jo noen som bare ikke klarer å amme når de blir distrahert av det rundt seg.
Hudkontakt er viktig så dt blir nok ammesingletter eller trykk knapp skjorter på meg:p
 
Jeg er litt sånn at jeg synes det blir minst like oppmerksomhetsskapende å sitte med slike telt som jeg ser noen har.

Samtidig synes jeg en del ammeklær er litt sære, du skal liksom brette til side to lag som ligger over hverandre for deretter å lirke puppen ut. Da blir det ikke akkurat mye mulighet for enkel diskresjon, for ikke å snakke om minimalt med hudkontakt.

Så jeg tror jeg kommer til å kjøre ammesinglet og vanlig genser over, sånn at jeg kan løfte den opp og på den måten skjerme oss litt. Tenker egentlig mest på babyen, jeg, det er jo noen som bare ikke klarer å amme når de blir distrahert av det rundt seg.
Jeg har ikke problemer med oppmerksomhet og at noen ser på meg, men at folk er oppi baby/pupp mens jeg ammer. Med et sånt ammeforkle kan jeg fikle og få babyen til å koble seg på i fred og ro. Da kan man også ha akkurat hva slags klær man vil og få den hudkontakten en vil. Forle er også formelig i overste kanten sånn at du hele tiden har øyekontakt med baby, uten forstyrrelse fra omverdenen.
 
Jeg var ikke klar over noe slikt fantes, hadde bare tenkt å bruke et teppe. Har ingen planer om å vippe ut noe pupp slik at andre kan se, er nok for sjenert for slikt ;)
 
Back
Topp