Ammeteknikker?

Vaffern+4

Glad i forumet
Det er gått 5 dager siden lille Collin kom til verden og endelig har jeg fått melk. Han begynte på tillegg på sykehuset så nå kjører vi begge deler. Men, han skjønner ike at han må strekke hodet opp og åpne munnen skikkelig.. Noen som har noen gode ammetips til oss som kan gjøre matingen litt lettere?

Du må nesten ta tak i ham og holde rundt brystet ditt (lage en slags trakt slik at du får det meste av brystet inn i munnen hans opp mot ganen) (ofte få hjelp i begynnelsen av en partner, eller amme liggende) og dytte bokstavelig talt hele ansiktet hans inn i puppen. Ganske "hardt". Stimuler også med en finger under haken hans med kiling (starter ofte sugerefleksen). Her kavet han masse i begynnelsen og kan fortsatt finne på å kave fra side til side til han blir illrød og sint da må jeg bare ta ham opp og roe ham ned før vi begynner på nytt!

Husk å ikke fjerne brystet ditt fra nesen hans, da kan det bli feil sugeteknikk, de får puste selv om det ikke ser slik ut! Mulig at dere må amme liggende eller i tvillingstillingen en god stund før han er både sterkere og mer rolig, kan være slitsomt siden det gjør ammingen mer til et prosjekt og man ikke bare kan "slenge" puppen frem ved enhver anledning [&:] Her i huset må han ligge på begge lårene mine og jeg må bøye meg over ham og omtrent legge puppen i munnen hans mens jeg holder rundt brystet og gjør det lettere for ham å få tak, kan ikke løfte ham opp eller bruke ammepute, så sliter endel med ryggsmerter, det går lettere for hver dag da! [:D]

Åh, tusen takk for gode tips:) Den velingen med å flytte hodet fra side til side kjenner jeg til ja. Skal se om ikke jeg klarer å få til de tingene du sier, all hjelp er god hjelp. Virker som det går sakte men sikkert fremover heldigvis:)

Back
Topp