Ammete

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Drikker dere? Hvor mye I tilfelle? Når begynte du å drikke det ?

Dukket opp en del spørsmål nå på natta :)

Drikker en kopp kloster te hver morgen :) egentlig bare fordi jeg er vant til å drikke te så hvorfor ikke;) begynte når jeg kom hjem fra sykehuset:)

Drikker en kopp kloster te hver morgen :) egentlig bare fordi jeg er vant til å drikke te så hvorfor ikke;) begynte når jeg kom hjem fra sykehuset:)
Er den jeg også har kjøpt. Føler du den har noe for seg ? :)

Har kjøpt en anis-fennikel-karve-te som jeg tenkte å ta en kopp av allerede på sykehuset. Fikk tips av ei venninne. Men at man ikke trenger å starte for fullt med en gang, men litt gradvis. Var vist bare fint å få en med en gang pga at den også var fin for egen del for å få i gang magen osv etter fødsel.
Inneholder nesten det samme som ammeteen (foruten brennesle tror jeg). Blir kjekt å prøve etter å ha hatt ett kollikk-barn:)

• Liker
Reactions: Sib
Har kjøpt en anis-fennikel-karve-te som jeg tenkte å ta en kopp av allerede på sykehuset. Fikk tips av ei venninne. Men at man ikke trenger å starte for fullt med en gang, men litt gradvis. Var vist bare fint å få en med en gang pga at den også var fin for egen del for å få i gang magen osv etter fødsel.
Inneholder nesten det samme som ammeteen (foruten brennesle tror jeg). Blir kjekt å prøve etter å ha hatt ett kollikk-barn:)

Jeg har ei snuppe med mye luftsmerter.. Har veldig lyst å prøve ut teen du snakker om. Hva heter den og hvor får man kjøpt den?

Jeg har ei snuppe med mye luftsmerter.. Har veldig lyst å prøve ut teen du snakker om. Hva heter den og hvor får man kjøpt den?
Det er av merket "Kloster" som man får kjøpt på helsekost. Blant annet Life har den. Verd et forsøk:) Leste om alle de tre urtene at de var gode med fordøyelsen hos små. Fikk tips om å drikke 1 kopp formiddag og en ettermiddag. Venninnen min merker i allefall forskjell på sin pode når hun drikker og ikke. :)
Også den som bare har fennikel skal vist funke godt:)

Jeg tror jeg har for mye melk og at snuppa får i seg for mye av formelken og ikke den siste tykkmelken. Pga dette har hun veldig mye luft i magen. Tror dere den teen dere snakker om kan virke på hennes luftsmerter?

Jeg tror jeg har for mye melk og at snuppa får i seg for mye av formelken og ikke den siste tykkmelken. Pga dette har hun veldig mye luft i magen. Tror dere den teen dere snakker om kan virke på hennes luftsmerter?
Samme problemet hos, at lille bare drikke den tynne melken ig dermed en del vondt i magen men det skyldes at har så dårlig sugetak. Kanskje skulke ha prøvd den teen der

Vi hadde samme problem å da fikk vi tips av helsestasjonen om å pumpe ut litt av formelken før amming å da ble det mye bedre :) i tillegg fikk hun i seg den siste å beste melken også:)

Les litt om urtene "fennikel, karve og anis" så står det litt om hva det kan hjelpe mot;) Synes det virker fornuftig å prøve i allefall. Synes det var tøft med nr.1 som skrek mye pga luft. Har forøvrig også hørt at det kan være lurt å håndmelke ut første melka for å sikre at den fete melka blir drukket (hvis man har mye melk da!)

Leste litt, å amme te kunne hjelpe på produksjon om man har lite, men om man da drikker vil jo produksjon bli større, vil ikke det da si at barnet ikke får i seg den fete melken om det ikke klarer drikke så mye?

Mulig jeg er helt på bærtur assa:)
I dag har vi økedøgn så går litt surr for meg :p

Leste litt, å amme te kunne hjelpe på produksjon om man har lite, men om man da drikker vil jo produksjon bli større, vil ikke det da si at barnet ikke får i seg den fete melken om det ikke klarer drikke så mye?

Mulig jeg er helt på bærtur assa:)
I dag har vi økedøgn så går litt surr for meg :p
Var derfor jeg ble tipset om den som heter "fennikel" eller den "fennikel, karve, anis" - fordi de urtene er mer konsentrerte mot akkurat fordøyelse. Mens ammete er også inneholder brennesle og en ting til tror jeg. Men vet ikke - må bare prøve:)

Lurer på om ammete, i tillegg til å hjelpe på luftsmerter, øker/opprettholder produksjonen. Ville lest nøye på pakken først, for å sørge for at den ikke gjør det. Litt dumt å få enda mer melk om det er nettopp det som er problemet ;-) Vet de har en te som demper produksjonen, men husker ikke hvilken :-)

Back
Topp