Ammete

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Noen av dere som drikker ammete? Fungerer det?

Jeg har litt lite melk til gutten min, så jeg håper det setter ting i gang litt raskere :) Amming er ikke nok til at han blir mett. Pumper i tillegg, og gir litt mme etter amming hvis han er mer sulten. Pumping er så kjedelig så jeg håper ammete kan sette fart på det!

Har ikke erfaring med ammete, men god erfaring med havresuppe for å booste produksjonen litt :) 5 dl vann, 1 dl lettkokt havregryn, 1 ts salt, 1 ts sukker, kokes noen minutter, siles for å få bort gryna, ha i litt husholdningssaft og drikk. Smaker godt, og havregrynene som er avsilt kan spises som havregrøt :p

Har ikke erfaring med ammete, men god erfaring med havresuppe for å booste produksjonen litt :) 5 dl vann, 1 dl lettkokt havregryn, 1 ts salt, 1 ts sukker, kokes noen minutter, siles for å få bort gryna, ha i litt husholdningssaft og drikk. Smaker godt, og havregrynene som er avsilt kan spises som havregrøt :p
Det hørtes godt ut! Skal prøves i kveld :D

Jeg har to ulike, fra Weleda og helios. Tar en kopp eller to ila dagen, aner ikke om det funker men har nok melk, skader ihvertfall ikke tenker jeg.

Det hørtes godt ut! Skal prøves i kveld :D
De pleide servere havresuppe på barsel før i tiden, min mor sverger til det og fikk meg til å prøve etter at stress og lite søvn reduserte produksjonen min en periode. Jeg mener jeg fikk merkbar bedring iallfall :) Lykke til, håper det hjelper deg også! Om ikke annet er det godt, i motsetning til en del andre kjerringråd ;)

De pleide servere havresuppe på barsel før i tiden, min mor sverger til det og fikk meg til å prøve etter at stress og lite søvn reduserte produksjonen min en periode. Jeg mener jeg fikk merkbar bedring iallfall :) Lykke til, håper det hjelper deg også! Om ikke annet er det godt, i motsetning til en del andre kjerringråd ;)
Ja stress, lite søvn og mye tårer har redusert melken litt her og. Prøver alle råd i boka jeg nå ;)

Hvor ofte hadde du denne suppen da? :)

Jeg drakk 1-2 sånne runder om dagen :) Slo to fluer i en smekk, og lagde en porsjon til frokost og spiste "grøten" i tillegg.
Hadde det nettopp. Veldig godt :)

Back
Topp