Ammetåke!

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Du vet du har ammetåke når:
Du står inne på butikken med tvillingvogna i ei hånd og handlekorga i den andre... Står med nesen begravd i kjøttdisken mens du vugger vogna for å få baby til å slutte å gråte. Først etter noen minutt oppdager du at det er feil vogn du vugger på -nytter ikke å vugge varene i søvn!! :p

Flere ammehjerner her? ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Last edited:
...reiser med fergen fra Sandefjord til Strømstad og når du ska betale i tax-free innser at du ikkje har lommeboken med deg.....

Når du har blandet en flaske saft og er klar for åtte timer i bil, bærer den ut i bilen, og finner den ublandet saften på kjøkkenet og tar en slurk, fordi eg trodde den var utblandet......

Har pakket i bilen, glad og fornøyd,klar for tur....men hvor er bilnøkkelen?

Flott helg :P

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Åja ganske mye å sku hente noe i fryseren å prata i mobn ferdig å prate putter mobilen i frysa.
Sku ha frokostblanding til frokost ferdig å blande så putter jeg melka i skapet ser ikke noe galt i det å frokostblandinga i kjøleskapet går ut i stua begynner å spiser så kommer på det jeg egentlig gjorde :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vet ikke om det teller, men bekymrer meg ofte for at ungen står igjen på parkeringsplassen. Viser seg alltid at han sover søtt i setet sitt da - og ja jeg har heldighvis babyspeil!

Når man glemmer av at man har satt ting på kok (ammeinnlegg,skjold osv) HVER gang! Senest i går kveld.... Et under at jeg ikke har brent ned noe!

Februar-14 mamma <3

Vi har sånne kokkekniver, som er veldig viktige at vi vasker for hånd, så etter å ha brukt de, må jeg vaske de og legge de tilbake i etuiet sitt. Sambo har funnet den ene kniven i både kjøleskapet og i oppvaskmaskinen (det ligger i fingra å vaske de for hånd, og jeg kan heller ikke huske å ha putta den i maskinen :/ )
Også har både jeg og søsteren min ammetåke, og vi har en evig diskusjon om hvem av oss som insisterte på at vi måtte lage trippel oppskrift med kanelsnurrer! (Fordi vi skulle ha 30stk, men endte med 75stk fordi HUN sa vi måtte lage 3 deiger) :). Begge står på sitt... Men det var henne :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjenner at denne ammetåken er noe jeg virkelig mistrives med! Jeg er en som alltid har hatt stålkontroll på alt og husker det meste ned til minste detalj. Føler jeg har null kontroll nå. Husker ikke fra et minutt til det neste og gjlr utrolig mye rart. Liker det ikke. Håper virkelig det går over, for jeg vil tilbake til å ha kontroll. Syns det er ekkelt å tenke på at jeg har glemt ting på kok her hjemme, hjemme hos mamma, hjemme hos svigers og på hytta.

Februar-14 mamma <3

Hvor lenge etter ammeslutt varer denne ammetåka? Jeg kan fortsatt være helt fjern. Senest i går stod jeg å prata med sambo angående dåp og overnattingsplasser. Så står han plutselig å ser dumt på meg og lurer på om jeg skal svare.. "jeg har sa svart" sier jeg.
- " Nei det gjorde du ikke!"
-"Eeh Joo..?"
-NEI

jeg tenkte at jeg svarte da i det minste!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvor lenge etter ammeslutt varer denne ammetåka? Jeg kan fortsatt være helt fjern. Senest i går stod jeg å prata med sambo angående dåp og overnattingsplasser. Så står han plutselig å ser dumt på meg og lurer på om jeg skal svare.. "jeg har sa svart" sier jeg.
-"Eeh Joo..?"
-NEI

Det er nok ikke selve ammingen som gjør oss i denne tåka:p men babyen og barseltiden generelt:p babyen opptar oss store deler av dagen så det blir vanskelig for oss å konsentrere oss om noe annet:p

Celia 11.01.14

-"Eeh Joo..?"
-NEI

Det sies at ammetåken varer til du slutter å amme og at det da er mammatåke... Kan trøste oss med at vi ikkje er glemsk eller tidlig dement, vi bare husker andre ting :)

Hihi, godt vi er flere i samme båt! ;)

I dag bar jeg på Casper (1,5år) mens sambo bar på Felix.. Jeg var på vei for å pusse tennene til Casper i det sambo skulle fortelle noe. Stopper opp for å følge med på hva han sier.
Felix gråter og jeg står å busser.. Da bryter sambo ut i latter og minner meg på at det er han og ikke jeg som holder Felix -ungen som gråter!! ;D
Stakkar Casper satt på hofta mi og humpet opp og ned :p

Jeg kjenner at denne ammetåken er noe jeg virkelig mistrives med! Jeg er en som alltid har hatt stålkontroll på alt og husker det meste ned til minste detalj. Føler jeg har null kontroll nå. Husker ikke fra et minutt til det neste og gjlr utrolig mye rart. Liker det ikke. Håper virkelig det går over, for jeg vil tilbake til å ha kontroll. Syns det er ekkelt å tenke på at jeg har glemt ting på kok her hjemme, hjemme hos mamma, hjemme hos svigers og på hytta.

Februar-14 mamma <3

Er slik jeg også..
Kan ikke fordra denne ammetåka -husker jo ingenting og stokker om når jeg snakker :O
Sambo får seg en god latter da :p
Forsvinner heldigvis litt etter litt ettersom de blir større ;)

Jaja.. skulle lage kveldsgrøt hos lillemann i kveld. Klarte å miste grøtskåla i gulvet så grøten fløy over alt. Så da måtte jeg lage ny. Skjønte INGENTING hadde oppi både 4 og 5 skjeer grøtpulver men den ble aldri tykk den var jo like flytende uansett... før jeg da kasta oppi dein 6. Skjeen så oppdager jeg at det er mmepulver jeg holder på med. *klaskipanna* stakkars lille satt å grein å grein å var skrubbsulten.

... Når du pakker med bunaden men lar skjorta bli hjemme
..... Når du presterer å pakke med to høyresko og ingen venstre. .
:p

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Jeg har glemt å ta ut kortet flere ganger ved betalingsterminaler trass i at det piper som bare det hvis du ikke tar det ut. Har registrert pipingen først når noen har gjort meg oppmerksom på det, og jeg har helt normal hørsel. :s

Jeg har glemt å ta ut kortet flere ganger ved betalingsterminaler trass i at det piper som bare det hvis du ikke tar det ut. Har registrert pipingen først når noen har gjort meg oppmerksom på det, og jeg har helt normal hørsel. :s

Var på rundtur i butikker i går og glemte kortet i fire av fire butikker :P

Når du i panikk leter etter bilnøkkelen for du husker ikke hvor du la den ifra deg og sjekker i tenninnga men der står den ikke.. Helt til den plutselig står i tenninga allikavell ;-)

Og når du klarer å legge solbrillene på biltaket og kjører og skjønner ikke hvilken lyd det kommer før du ser i speilet et par briller som flyr av taket i en sving...

Back
Topp