Ammestilling...

Smiley80

Forumet er livet
Åhhh... Jeg har så lyst til å få til å amme liggende på natta, men får det liksom ikke helt til.
Virker så mye mer avslappende, men tror ikke puppene mine er skapt for å amme liggende [8|][8D][:D]

Hva gjør dere om natta? Setter dere dere opp med ammepute, ammer dere liggende eller hva gjør dere?

Jeg setter meg opp på sengekanten og bruker en pute formet som et hjerte (fra ikea, genial til amming) som ammepute. Har vanlig ammepute også, men får det ikke helt til å passe, den er liksom litt for stor. Har prøvd å amme liggende, men da bare sovner jeg, så det nytter ikke. Er jo ikke en veldig behagelig stilling å sitte på sengen, men hun spiser heldigvis ganske effektivt på natta, så det går greit.

Jeg får ikke helt til den liggende amminga .. iallefall ikke på natta .. vesla her gråter og vrir seg og får henne ikke til å ta puppen .. det ender som regel med at jeg sitter og ammer - bruker ingen ammepute ..
synes egentlig det er greit å sitte, for da kan hun rape og så legges tilbake i sin egen seng (her er raping veldig viktig for magen [:-])

Jeg ligger.... [:)] men siden jeg har amma tre barn tidligere, så er kanskje mine pupper perfekte til ligge-amming???? Blitt litt lengre kanskje......??? [8D][8D][8D]

ORIGINAL: ~ruby~

Jeg ligger.... [:)] men siden jeg har amma tre barn tidligere, så er kanskje mine pupper perfekte til ligge-amming???? Blitt litt lengre kanskje......??? [8D][8D][8D]

Kanskje det det som er trikset, å få flere barn  

ORIGINAL: Smiley80

Jepp... det tror jeg er løsningen!!

Jepp... det tror jeg er løsningen!!

Får drøye det litt tror jeg....  [:D][:D]

Ligger å ammer jeg og...hender jeg sovner et par sekunder, men bråvåkner plutselig så fort jeg kjenner at jeg detter bort....

Her har vi bare ett nattmåltid - maks - så da står jeg opp og ammer, vanligvis.. noenganger prøver jeg å amme liggende, men det er ikke så lett når en har pupper som helst ville titta ut gjennom ermet på t-skjorta om jeg hadde latt dem få lov[:'(]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Her har vi bare ett nattmåltid - maks - så da står jeg opp og ammer, vanligvis.. noenganger prøver jeg å amme liggende, men det er ikke så lett når en har pupper som helst ville titta ut gjennom ermet på t-skjorta om jeg hadde latt dem få lov[:'(]

Har du også sånne??? [&o]

Jeg sitter i senga og ammer .Får ikke til den liggendes ammingen [&:]

Jeg sitter også vanligvis.. Finner ikke helt en behagelig stilling for verken meg eller henne liggende..[&:]

Åhhh... Jeg har så lyst til å få til å amme liggende på natta, men får det liksom ikke helt til.
Virker så mye mer avslappende, men tror ikke puppene mine er skapt for å amme liggende [8|][8D][:D]

Hva gjør dere om natta? Setter dere dere opp med ammepute, ammer dere liggende eller hva gjør dere?

Hei!
Er det noen som har veiledet deg i hvordan du skal ligge å amme? Jeg har absolutt ikke store pupper og ligger og ammer, går kjempebra! Vi sovner ofte i den stillingen begge to da, men det gjør ikke noe! [:D]

ORIGINAL: Catrine2

Hei!
Er det noen som har veiledet deg i hvordan du skal ligge å amme? Jeg har absolutt ikke store pupper og ligger og ammer, går kjempebra! Vi sovner ofte i den stillingen begge to da, men det gjør ikke noe! [:D]

Prøvde såvidt på sykehuset et par ganger men fikk det ikke helt til med hjelp heller.... [8|] 
Kanskje jeg bør prøve igjen... Føler jeg bare ligger og spenner kroppen og får bare vondt i ryggen av en eller annen merkelig grunn [8D]

ligge med hodet på puta og armen framover over hodet til julie. puppen kviler då på madrassa og ho får fint tak i den. ho også ligge på sida, så me ligge mot kvarandre.

De er nok skapt for det ska du se... jeg trodde heller ikke at mine var skapt for det, men det går nå... Jeg ammer liggende om natta! Jeg ville lest på ammehjelpen.no, de har mange gode råd!!

Jeg pleier å sette meg opp i sengen for å amme om natten, for ellers sovner vi. Jeg vil helst ikke at han sover i samme seng som oss hele natten. Men når han våkner sånn ved fem-tiden ligger vi og ammer og da sovner vi begge to og sover til vi skal stå opp.

Sunes det går greit begge deler. Men jeg husker med førstemann den første tiden klarte jeg bare å ligge og amme og ikke sitte. Men det gikk bedre etterhvert.

Back
Topp