Ammeslutt

silsol

Elsker forumet
Hvordan trå frem ?

Thea er snart 1 år og jeg vil gjerne ha ei liiita pause før nr 2 som kommer i juli [8D]

Tror ikke det er sann kjempe masse melk igjen, tror hun bare bruker puppen som kos [:)]

Gi pupp etter måltid og ikke før.
Og når du er klar for å kutte helt, kanskje det hadde vært greit å være litt fra hverandre en dag eller to, så er det plutselig over.

ORIGINAL: toneany

Gi pupp etter måltid og ikke før.
Og når du er klar for å kutte helt, kanskje det hadde vært greit å være litt fra hverandre en dag eller to, så er det plutselig over.

Hun får ikke pupp før fastføde..
får somregel bare pupp 1-2 ganger om dagen og litt om natta..
Ja, jeg og sambo skal på Hotel Weekend i mars en gang så kanskje vi bare avventer det til da [:)]

ORIGINAL: silsol

Tror ikke det er sann kjempe masse melk igjen, tror hun bare bruker puppen som kos [:)]

Selv sluttet jeg å amme når jeg var ca 14 uker på vei med nummer 2, da var det også veldig lite melk igjen pga graviditeten. JM anbefalte å avslutte ammingen til jeg var rundt 25 uker på vei hvis han skulle glemme puppen fram til nestemann kom, selv er jeg glad jeg sluttet såpass tidlig for han var 19 måneder gammel og brukte nok litt lengre tid på å glemme puppen...

Men uansett, jeg ammet ca 3 ganger for dag og på kvelden bestemte jeg meg for å avslutte det hele med en gang. Fikk plutselig kynnere med ammingen i tillegg til at jeg fikk smerter når han diet. Han spurte etter pupp når morgenen kom, men jeg fortalte at det var tomt også avledet jeg han videre... Han surket den første dagen og fortsatte å spørre de påfølgende dagene/ukene, men aksepterte det heldigvis. Nå var jo han litt større enn din jente, men du er nesten bare nødt å kutte ut et og et måltid fram til du ammer ca 1-2 ganger om dagen for så å slutte helt. Det er virkelig tungt for mammahjertet å slutte å amme, er litt vemodig og trist, men sørg for å slutte i en fin tid før nestemann kommer slik at hun har glemt puppen.

ta en tørn for å kutte ut nattpuppen, og behold morgen og kveld litt lenger, for så å være litt borte eller la mannen din legge og ta opp om morgenen  mens du ikke er i rommet. men er nok mange måter å gjøre det på. jeg ammer jo enda, og min er 23 mnd. har begynt nedtrapping. Ammer ikke natt. men ammer morgen og kveld. problemet mitt er at det er nok melk.
gi vann på tutekopp i stedet for pupp.

Jeg kuttet ned et og ett puppemåltid av gangen og holdt lengst på den ved sengekanten. Sluttet og amme begge mine ved ca 1,5 års alder og da byttet jeg ut puppen, men en liten bok og sang og det har gått knirkefritt begge gangene. Fordi de får fortsatt den kosen på sengekanten så er ikke savnet av puppen der lengre.

Back
Topp