Ammeslutt!

Ainaa

Blir kjent med forumet
Hei!Trenger gode råd angående ammeslutt!
Har ein gutt på nå 1år som jeg ammer nå rett før jeg legger han. Skal slutte til helga å amme han å ønsker noen gode råd om hvordan jeg bør gå frem.

Siden jeg aldri har amma kan jeg ikke gi deg noen råd,men jeg vil gjerne få ønske deg lykke til [:D][:D]

Reis vekk,og la pappa'n ta støyten![;)]
Da har han ingen tilgang til pupp...
Litt slemt,men veldig effektivt!!!

Jobber jo en kveld i uka å da går det jo fint for pappaen å legge han uten pupp, men da våkner han som oftest når vi legger oss for "kosen"...God ide med å reise bort men pappaen var dessverre ikke særlig positiv til det[:)]

hei. Jeg har ei jente på 10mnd. planen er å slutte helt med amminga når hun er 1år... å jeg så smått begynt å trappe ned, der jeg gir henne brødskive eller frukt når hun bruker å få pupp. funker fint. men jeg er spent på hvordan det skal gå når hun ikke får mere pupp

He,he...Da får du pakke inn puppene skikkelig,sånn at han ikke lukter no melk![;)]
Og rett og slett bare prøve å legge han uten...
Skal han være tørst burde det holde med vann. Vær striks og stå på det du mener!!![:)]

Om du ikke reiser bort, så bør likevel pappaen ta leggingen, og også stå opp om han våkner senere. Hvis dere ikke har flyttet ham på eget rom enda og har mulighet til det, så kan det også være effektivt. Da kjenner han ikke lukta av deg. Ellers er det bare å gå på med friskt mot, protester blir det, men går som regel over i løpet av få dager. Lykke til!

Jeg var nok heldig, for her gikk det veldig lett..
Han fikk ei flaske med oppvarma q-melk, istedet for pupp..
Gikk helt greit på kvelden, og på mårran da han pleide å få litt, gjemte jeg bare puppen, så sto vi opp og drakk melk..
Etter et par dager prøvde han seg ikke engang, bare hoppa ut av senga og skulle ha melk på flaske.. [:D]

Back
Topp