ammeslutt?

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
sikkert dumt sp. mål, men hvor lenge er det "vanlig" å amme? Vet det er ganske individuelt, men noen som vet hva ca gjennomsnittet er?
Vår sønn er snart 8 mnd og jeg vurderer å slutte snart.. Noen med erfaring/synspunkter?

Her har melka sakte men sikkert blitt borte. Er fortsatt melk nok til litt morgen/nattekos, men her er det mme resten av dagen. Regner med kroppen rett å slett sliter med å ta til seg nok næring til meg, vesla og til babyen i magen.. Etter 8mnder synes jeg du har gjort en god innsats! Noen spes grunn til at du vil slutte? 

Med førstemann ammet jeg til han var ca 14 mnd, men fra han var sånn ca 8 mnd, var det kun morgen og kveld, og på slutten var det kun morgen. Håper jeg kan fortsatt å amme like lenge denne gangen i grunn. 

Med førstemann ammet jeg til hun var 15 mnd, de siste mnd bare morgen og kveld :) Synes det var passelig lenge gentlig, både for meg og Snuppa....

Håper på noe lignende denne gang. Foreløpig er hun veldig glad i puppen, og vil ammes mye selv om hun får endel fast føde nå :)

Hmm vi er ferdige med ammingen allerede faktisk. Begynte å bli mindre og mindre interessert allerede etter 5 mnd, ville heller smake på alt mulig annet. Siste ukene jeg ammet (7mnd) så måtte jeg nesten presse han til puppen, så han tok på en måte valget selv. Ville bare ha i søvne, på natta tilslutt. Men så begynte han å sove så lenge så da forsvant liksom nattapuppen også nå nylig.

Back
Topp