Ammeslutt

Magda Green

Elsker forumet
..ja, nå nærmer det seg nedtrapping av amming på denne kanten også, til ny hverdag med jobb og helgekurs.[:)]

Har en gutt som er glad i pupp, dog ikke så flink til å holde konsentrasjonen på dagtid, men er han trøtt koooser han seg lenge og vel.

Når vi prøver flaske derimot, er han "lunken". Tar et par suup, og bare gliser og tygger på tutten. Vet han klarer å drikke ordenlitg, for om han er tørst når han får fast føde, og får vann på flaske, går det unna..[:D]

Så spørsmålet er; hvordan gjør dere det med puppeslutt, og innføring av mme?
Kommer han til å drikke mer enn et par sup om han ikke får pupp i løpet av dagen?

Er redd det blir for lite melk om det ikke blir noe av puppinga.

Lurer veldig på dette her, så blir glad for svar[:)][:)]

Lillegutt her drikker ikke MME, men regner med at han etterhvert vil begynne å drikke vanlig melk, og at det vil overta for mm. Hvis du er redd for at han skal få i seg for lite kalsium så kan du bruke mme i grøten, var i hvertfall det HS sa til oss på 9 mnd kontrollen....

Etter Lilly ble 7 måneder begynte ho å våkne på nettene og var sulten. Ho slutta å spise på nettene da ho var 3 uker gammel. Melka mi metta ikke nok lenger rett og slett. Den var nesten helt gjennomsiktig og så ikke særlig næringsrik ut [8D] Og i tillegg så skulle jeg snart ut i jobb igjen så melk måtte ho jo ha the one way or the other! [8D]

Det jeg gjorde var å gi ho mme på natta da ho våkna og var sulten. For på dagen nekta ho å drikke av flaske og ville ikke ha mme i det hele tatt. På natta tok ho noen svelger så sovna ho. Sånn fortsatte jeg i noen netter helt til ho drakk en hel flaske på natta. Da prøvde jeg å gi ho det på dagen også og det funka helt strålende her ihvertfall! [:D]

Takk for tips [:)]

Han våkner fortsatt på natta, og når han har puppet, våkner han gjerne en time halvannen etterpå og skal ha mer, så sover han kanskje litt til før han tar morgen. Så mye mulig det ikke metter like godt lenger.

Har en stor gutt også.. på over 10 kg [:)][:)]

Back
Topp