Ammeslutt (langt)

x1xJaCkLiN

Elsker forumet
Ja, nå er det kommet til et punkt hvor jeg føler jeg må trappe drastisk ned på amminga...
Gutten vår er 13 måneder og det går i full pupp dagen lang, både morgen, dag, ettermiddag, kveld og natt !

Jeg har begynt på skolen nå, og er på skolen 2-3 dager i uka.
Lillegutt klarer seg fint uten puppen da, men nekter å drikke noe annet når pappan er hjemme med han :(  Når jeg kommer hjem "overfaller" han meg, og skal supe i seg flere liter med mm ![8D]

Han er helt gal etter puppen, skal han ikke spise av den så skal han kose med den, da KLIPER han i puppen..og det gjør jo vondt. Når jeg prøver å avlede han fra klipingen, så blir han KJEMPEfornærma og ser jo oppriktig lei seg ut.

Hvor skal jeg begynne egentlig? skal jeg begynne å avvenne han på natta? eller på dagen?
Synes dette er så vanskelig..

Har et mål om å være ferdig med ammingen når sommern er her.. men som det ser ut nå, så blir jeg å amme han til han er 10 år!!![&:]

Jeg hadde begynt med nattavvenning. Han er stor nok til og sove rundt hele natta nå[:)]

Det er litt av en kamp mens det står på, men etter 2-3 netter er det mest sannsynlig over.. Og da blir det lettere og trappe ned etterhvert også [:)]

dytt, flere tips?

begynn med et måltid, og så tar du det derfra.
Sov gjerne slik at han ikke ser degm, og la faren ta ham. du må ikke vise deg.

Back
Topp