Ammeslutt, fast føde og nattestell

Redhead

Førstegangsmamma
Til dere som har babyer som allerede sover igjennom natten (uten inntak av måltider): skifter dere noengang bleier i løpet av natten? Min er 6 mnd, og jeg begynner å tenke på å avvikle nattammingen. Holder samtidig på å introdusere fast føde - han får nå en porsjon grøt på formiddagen og litt grønnsaksmos + sviskepure til middag. Har nettopp begynt med most banan e.l. til frokost. Ammer innimellom. I det siste har han bæsjet mye i løpet av natten. Med tiss i tillegg blir jo bleien veldig full, og det er fare for lekkasjer og sår stump hvis bleien ikke skiftes et par ganger. Har dere fulle bleier om morgenen? Bæsjefrekvensen går kanskje ned når han blir mer vant til faste måltider med fast føde på dagtid, og ikke spiser på natta?

Her har han sovet mer eller mindre gjennom hele natten siden han var 1 mnd. Spiser siste måltid rundt 19 og våkner mellom 6-7 for mat igjen, og så sover han videre til 9! Han sovner mellom 20-22 og da bytter vi bleie, men bytter ikke før han våkner for mat igjen. Vil ikke vekke han! Men han har ofte tisset lite i løpet av natten. Slet litt med at han tisset igjennom en stund, og da byttet vi i søvne før vi la oss, men nå går det fint :) han bæsjer nesten fast på morgenen, og så eventuelt en gang til på ettermiddagen! Har heldigvis aldri bæsjet på natten, for da må man jo selvfølgelig bytte! Kan godt hende han bæsjer mindre og kanskje mer rutine på det om en stund? Dere får bare prøve dere fram :) men høres ut som om dere er på god vei!

Han spiser som regel 1 gang om natten (nå i jula har han ofte ikke spist om natta) men skifter kun ved behov uansett. Han kvikner så til om jeg skal skifte bleie og en leken gutt midt på natta er ikke det jeg ønsker om jeg ikke må :P men han tisser mye på natta så hender jeg skifter og alltid ved bæsj.
Han legger seg kl 17.30 og og har den siste tiden spist kl 1 og ved kl 8.30 evt bare kl 5-7 og så lagt seg igjen.

Han spiser som regel 1 gang om natten (nå i jula har han ofte ikke spist om natta) men skifter kun ved behov uansett. Han kvikner så til om jeg skal skifte bleie og en leken gutt midt på natta er ikke det jeg ønsker om jeg ikke må :P men han tisser mye på natta så hender jeg skifter og alltid ved bæsj.
Han legger seg kl 17.30 og og har den siste tiden spist kl 1 og ved kl 8.30 evt bare kl 5-7 og så lagt seg igjen.
Sover han fortsatt 15 timer om natten? Det er jo sensasjon ;) hvor mye sover han ila dagen da? Vi sliter fortsatt med å finne en rutine som er perfekt for han, enten er han ikke trøtt nok ellers er han for overtrøtt!

Her har han sovet mer eller mindre gjennom hele natten siden han var 1 mnd. Spiser siste måltid rundt 19 og våkner mellom 6-7 for mat igjen, og så sover han videre til 9! Han sovner mellom 20-22 og da bytter vi bleie, men bytter ikke før han våkner for mat igjen. Vil ikke vekke han! Men han har ofte tisset lite i løpet av natten. Slet litt med at han tisset igjennom en stund, og da byttet vi i søvne før vi la oss, men nå går det fint :) han bæsjer nesten fast på morgenen, og så eventuelt en gang til på ettermiddagen! Har heldigvis aldri bæsjet på natten, for da må man jo selvfølgelig bytte! Kan godt hende han bæsjer mindre og kanskje mer rutine på det om en stund? Dere får bare prøve dere fram :) men høres ut som om dere er på god vei!
Tror egentlig det er litt magetrøbbel som har gjort at han har bæsjet så mye i det siste. Håper det går seg til nå. Er jo ikke alltid verken han eller vi våkner når han bæsjer på natten, men får kanskje sjekke ut ståa før vi voksne legger oss iallefall;-)

Her våkner hun kun for mat på natt, men jeg skifter bleie på henne uansett :) skifter i senga på rommet, slik at jeg ikke vekker henne særlig. Så skifter jeg før mating, for når hun har spist seg mett sovner hun på flaska. :)

Siste måltid, ny bleie og stell klokka 18:30, da sover hun til klokka er 19:00. Våken 2-3 ganger å vil ha sutta, men ikke mat før 05 ca, da kan hun sove til 07/09! Vi byttet myyyyye bleie på natta de første månedene, det var både tiss og bæsj, men aldri nå mer. Hun slutta liksom å bæsje på natta, hender hun tisser mye og slik at bleia læker men.. Hun har bæsja smått i bleien 2-3 ganger på natt de siste 2 mnd, men vi har ikke lagt merke til det så hun har ikke fått ny bleie. Om hun har ligget med det 1 eller 8 timer aner jeg ikke, men det ser ikke ut til å plage henne, ikke blir hun rød heller :P Det har ikke vært så voldsomt mye heller.

Back
Topp