Ammeskjold

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hei!
Slet litt med amminga og prøvde ammesjold. Nå spiser han fra puppen endelig!
Men leser at det kan gi mindre melkeproduksjon? Er det på langsikt? Han er bare en uke gammel i dag og skal vel ikke ha mer enn 70-80ml? Tror jeg har nok, ihvertfall på begge brystene når jeg pumper, så blir det mer. Jeg aner ikke hvordan jeg ser om han får nok.. Han dier opp i mot 20 til 30min og så slipper han taket. Ser da at det enda er melk i skjoldet. Han vil gjerne ha mat hver 2dre til 3dje time. Kan det høres ut som om han er fornøyd?

Er det noen som ammer med ammesjoldet uten problemer og som slipper å pumpe ved siden av?
Kan han venne det av seg, selv etter en stund, eller må jeg slutte nå hvis jeg noen gang skal få til å amme vanlig?

Masse spørsmål, men jeg vil gjerne ha svar på alt!:))

Æsj denne skulle vel egentlig på en annen forumdel! Skal poste der og:)) er jo flere flergangsmødre her som sikkert kan hjelpe meg her også:))

Høres veldig bra ut det da, det viktigste er at han stort sett er fornøyd og virker mett :) 2-3 time er normalt, i alle fall. Om han får i seg nok ser du på vektoppgangen, hvis han legger på seg bra så er det ingenting å engste seg for :)

Det med skjold er vel på sikt. Vi brukte det i en uke med vårt første barn, så slutta vi tvert, null problem. For å få han til å ta riktig tak uten skjold kan du holde hodet hans med ene hånda, og puppen med den andre, klem puppen litt sammen liksom og fest han på når han gaper høyt nok :) litt vanskelig å forklare, men :P hele brystvorta skal helst inn i munnen:)

Brukte skjold i 9 mnd, å var som ei melkeku! Så nei jeg ville ikke si at det gir mindre melkeproduksjon :) men jeg fikk ikke jenta mi til å ta brystet uten skjold.. men ble en vanesak til slutt.. null problem med skjold:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bruker skjold. Begynte fordi hun var så liten ved fødsel og ikke fikk tak. Hun er 5 uker imorgen og vi bruker fremdeles skjold. Ved forrige måling hadde hun gått opp 300 gram på 8 dager så får i seg nok mat. Vi øver på å kutte ut skjold, men hun sliter med å få skikkelig tak på puppen

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar!
Fikk tlf fra helsestasjonen i dag og skal ned i morra. Da får jeg veid han, og er veldig spent på om jeg har fått det til. Har veldig lyst å a,me uten skjold men han bare veier med hendene og spytter ut brystet.

Vil gjerne høre fra flere som har brukt brystskjold da man ikke altid skal ta det man leser hos ammehjelpen osv slavisk:)

Jeg bruker ammeskjold og hun hadde gått opp 165g på 6 dager :) pumper ikke ved siden av, det har jeg ikke tid til. Har tross alt 2 andre barn å ta vare på også! Fikk beskjed på barsel om at melkeproduksjon ikke satt ordentlig igang om jeg ikke pumpa..for noe tull! Nå har jeg i alle fall bevist det motsatte ;)

Back
Topp