Ammeskjold?!?

Azra'il

Elsker forumet
Har vært på apoteket i dag og kjøpt meg ammeskjold, men syns det så litt pussig ut når jeg satte det på. Er det meninga at det skal være luft mellom tuppen av brystvorten og tuppen av skjoldet?

Snuppa sugde og sugde, men vet ikke helt hvor fornøyd hun var. Men det tar kanskje litt tid å bli vant til det?!?

Ja, det skal være luft i mellom. Tulla mi klarte ikke suge ut melka de første ukene. Men prøvde igjen idag da jeg har kutt i den ene brystvorten, og det gikk :-D Så ikke gi opp. Kan ta litt tid før de klarer det. Storebror derimot klarte det med en gang... Lykke til.

æ bruke det også før at lillegutt ikke orket og åpne munnen nok når han skulle spise. Han har ikke hatt noe problem med og få ut mat fra skjoldet. Har skjold fra Avent, kjøpte det siden det var det vi fikk på barsel og syntes det var veldig greit. Så nå har jeg tre stk og det er veldig greit. Jm på sykeuset sa det holdt å koke det en gang om dagen så ikke lillegutt skulle få sopp i munnen

Det finnes skjold i iallefall 2 ulike størrelser, så vet du det!
Jeg måtte bruke skjold hele ammeperioden med førstemann, pga mine små og
rare brystvorter. Han fikk ikke tak.
Syns det fungerte kjempebra!
Regner med jeg må gjøre det denne gangen også.
Når snuppa di får skikkelig tak og får laget vakum, vil brystvorta di bli trukket litt ut og dekke
mer av skjoldet.

Lykke til!

Takk for masse svar!!

Ga opp etter et par forsøk i dag..prøver igjen i morgen!
Men ser man at det tomrommet fylles med melk? Kunne se det hadde vært melk der, men ble så usikker på om det kun var de dråpene?!?

jeg har di fra medela å di fynker kjempe bra..lette å suge av..

Back
Topp