Ammesjal?

Lille2015

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Noen med erfaring med ammesjal? Kan enn for eks: like greit bruke andre alternativer til å dekke seg til. Evt hva anbefaler du :)

Finnes det noe som heter ammesjal også??? Det tar jo helt av hva de skal selge til oss mammaer. Ønsker du å
å dekke deg til kan du jo bruke et helseteppe eller et hvilket som helst skjerf/sjal tenker nå jeg:)

Jeg har jo som regel hatt med meg et teppe når jeg har vært på tur med babyen. Dersom jeg har hatt behov for å dekke meg til så har jeg brukt det eller et sjal jeg har hatt på meg. Som Chili Calimba poengterer så trenger du neppe å kjøpe et eget produkt for akkurat dette...

Utrolig ka som lages, aldri hørt om...men må no bare si meg enig med dem to over, skulle ikke være nødvendig med ett eget sjal for d... tenke at ett pledd har man no som regel med til lille uansett så d kan vel brukes, evt d sjalet/sjerfet man har på seg sjøl, høsten e jo kommet da så kan nok være greit å ha ett sjerf/sjal på oss sjøl så man ikke får brystbetendelse...

Mener du slikt amerikansk ammesjal? Det tror jeg kan virke litt mot sin hensikt i Norge. De fleste synes vel at det er noe stort tull, og du vil sannsynligvis oppleve at folk stirrer og himler med øynene hvis du bruker noe slikt. Litt motsatt effekt enn hva en del amerikanere håper å oppnå, nemlig mer diskre og skjult amming. Hvis du ønsker deg noe slikt for å unngå å bli sett bør du kanskje tenkt gjennom det en gang til. Mener ikke å være ekkel med deg nå, du må selvfølgelig få lov til å dekke deg grundig til om du har problemer med offentlig amming, men jeg tror bare det der er lite lurt hvis du ikke liker oppmerksomhet.

Jeg synes det er mest lettvint å bruke en singlet under de andre klærne når jeg ammer. Da drar jeg genseren / skjorten opp, og singleten ned, og har virkelig ikke noe behov for å dekke meg til mer. Hvis du heller vil dra ned toppen også, så ville jeg heller brukt et vanlig skjerf / sjal rundt halsen for å unngå å bli for bar, ikke et eget teppe eller noe som lyste til alle at du er ukomfortabel i situasjonen.

Mener du slikt amerikansk ammesjal? Det tror jeg kan virke litt mot sin hensikt i Norge. De fleste synes vel at det er noe stort tull, og du vil sannsynligvis oppleve at folk stirrer og himler med øynene hvis du bruker noe slikt. Litt motsatt effekt enn hva en del amerikanere håper å oppnå, nemlig mer diskre og skjult amming. Hvis du ønsker deg noe slikt for å unngå å bli sett bør du kanskje tenkt gjennom det en gang til. Mener ikke å være ekkel med deg nå, du må selvfølgelig få lov til å dekke deg grundig til om du har problemer med offentlig amming, men jeg tror bare det der er lite lurt hvis du ikke liker oppmerksomhet.

Jeg synes det er mest lettvint å bruke en singlet under de andre klærne når jeg ammer. Da drar jeg genseren / skjorten opp, og singleten ned, og har virkelig ikke noe behov for å dekke meg til mer. Hvis du heller vil dra ned toppen også, så ville jeg heller brukt et vanlig skjerf / sjal rundt halsen for å unngå å bli for bar, ikke et eget teppe eller noe som lyste til alle at du er ukomfortabel i situasjonen.
Det er ikke for å ungå å bli sett på på noen måte, men for å dekke til brystet ved før og etter avkledning/påkledning og gennerelt under ammingen. Jeg syns ikke noe om at enkelte bare drar av seg klærne forrann alt og alle så jeg vill ikke gjøre det samme. Men trur jeg gjør som de over her nevner å ha et teppe/sjerf jeg kan bruke istede. Det er jo høstbarn så det har vi jo tilgjengelig uansett. De som vill føle at de må himle med øynene og stirre bare for at enn ønsker å dekke seg til ved amming bør vell kanske tenke seg om de også!

Brukte stort sett sjal sist eller ingenting. Skjuler godt nok med klærne, og var egentlig kun av/på-kobling det er behov for å dekke seg til synes jeg. Ellers ser man jo bare babyens bakhodet :-D

Jeg følte heller ikke behov for å dekke meg til mer enn klærne allerede gjorde. Bebisen dekker også for alt innsyn.

Jeg var i USA når jeg ammet lillemann og grunnet deres merkelige syn på amming så kjøpte jeg meg et sånt sjal på ebay for lite penger. Vi var der riktig nok når lillemann var nesten 7 måneder og han ble mer intressert i det sjalet enn å amme, så det ble bare tull :P Men blir sikkert helt annerledes dersom det innføres fra starten av :)

Jeg vurderer ammesjal denne gangen, evnt prøve å sy meg noe "penere" eller bare kjøpe et friskt sjal/skjerf :P
Sist følte jeg at jeg var så vulgær med mine gigantiske pupper som hang og slang til en hver tid. Puppen var liksom dobbelt så stor som hodet til babyen, MINST :P
Ja, det ble litt automatikk i det tilslutt, men følte meg ikke helt komfortabel med å brette ut puppen overalt/for hvem som helst.. Prøvde så godt jeg kunne å dekke til med gulpeklut, men den skled som oftest ned pga baby dro i den..
Her sleit jeg mye med amminga, da lille ikke tok ordentlig tak og slapp veldig ofte, så nippelen og alt var jo til syne for alle heele tiden da hun i tillegg krevde mye pupp :P

Har aldri hatt behov for å dekke meg til

Jeg vurderer ammesjal denne gangen, evnt prøve å sy meg noe "penere" eller bare kjøpe et friskt sjal/skjerf :P
Sist følte jeg at jeg var så vulgær med mine gigantiske pupper som hang og slang til en hver tid. Puppen var liksom dobbelt så stor som hodet til babyen, MINST :P
Ja, det ble litt automatikk i det tilslutt, men følte meg ikke helt komfortabel med å brette ut puppen overalt/for hvem som helst.. Prøvde så godt jeg kunne å dekke til med gulpeklut, men den skled som oftest ned pga baby dro i den..
Her sleit jeg mye med amminga, da lille ikke tok ordentlig tak og slapp veldig ofte, så nippelen og alt var jo til syne for alle heele tiden da hun i tillegg krevde mye pupp :P
Ser utfordringen din da ja:) Så flott at du ikke lot deg stoppe fra å amme ute blandt folk allikevel:)

Back
Topp