Ammeseng

Sandra1987

Glad i forumet
Hei, jenter! :) lurer på om det er noen av dere som har erfaring med ammeseng? Jeg har bestemt meg for og prøve det denne gangen for og slippe og stå opp om natten og amme. Det må jo være veldig praktisk og bare kunne sette seg opp og ha barnet så nært ved siden av seg. Jeg har kikket litt rundt på finn, men har ikke funnet noe spesielt.. Noen som har en bra link til slike senger som ikke er rådyre :)

Mammamosen skrev:
Fant denne da, men synes den var litt dyr. Er på jakt etter en selv, si gjerne ifra hvis noen vet om noe billigere!   :)

http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=1155816&b_kid=833393

Jeg har kikket mye på finn og disse sengene blir fort solgt! Jeg kjøpte en i dag, men jeg kjøpte en helt ny seng ifra kidscompany.no :) Den heter babybay. Jeg synes denne er veldig fin. Madrass og sengekant er inkludert :) Er et lite tilbud på den nå også :) Gleder meg veldig til og prøve den. Jeg regner med en vogndyne vil passe i sengen, men det kjøper jeg i butikk. Ellers har de alt du trenger til sengen på samme siden om du vil ha noe ekstra.

Jeg har en sånn til min gutt på 3,5 mnd! Det må være det beste kjøpet vi har gjort. Er så deilig å slippe å reise seg på natten og ikke minst ha full kontroll hele tiden! Løp og kjøp sier bare jeg :-)

jeg brukte noe som heter "amme madrass" det er veldig praktisk de første mnd med amming om natten. Madrassen fikk fint plass atmed meg i sengen og den er veldig lett å ta med seg. jeg hadde den med på sykehuset også :-)

Hei!

Jeg ønsker også ammeseng og googlet en del og lest om flere som bruker vanlig sprinkelseng!
Man fjerner den ene siden, slik at sengen står inntil voksen sengen!

Vi skal kjøpe Stuva Sprinkel seng på Ikea da den har en side som kan fjernes... Da er det bare å lage nye hull i forhold til sengehøyden, og vips har man en ammeseng som kan bruses leeeeenge!

De ammesengene er veldig søte, men blir for dyrt med tanke på brukslengden!

Hei!

Jeg ønsker også ammeseng og googlet en del og lest om flere som bruker vanlig sprinkelseng!
Man fjerner den ene siden, slik at sengen står inntil voksen sengen!

Vi skal kjøpe Stuva Sprinkel seng på Ikea da den har en side som kan fjernes... Da er det bare å lage nye hull i forhold til sengehøyden, og vips har man en ammeseng som kan bruses leeeeenge!

De ammesengene er veldig søte, men blir for dyrt med tanke på brukslengden!

dette var akkurat det jeg hadde tenkt til å gjøre! Men visste ikke om den kom til å passe med sengen min... Men du mener man kan sette sengebunden der man vil?

De fleste senger har 2 høydejusteringer , men man klarer fint hvis man er litt handy og lage nye 4 hull til madrassen. Man lager hullene i forhold til din seng! Lest om andre som har gjort det! Mannen var med å så på sengen og fikser det lett! Så svaret er JA....så lenge det er treverk da ; )

De fleste senger har 2 høydejusteringer , men man klarer fint hvis man er litt handy og lage nye 4 hull til madrassen. Man lager hullene i forhold til din seng! Lest om andre som har gjort det! Mannen var med å så på sengen og fikser det lett! Så svaret er JA....så lenge det er treverk da ; )

Tusen takk! Da kanskje det blir løsningen vår altså! :D

Back
Topp