Ammerom

Junibaby2020

Blir kjent med forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei:)
Jeg ammer ikke, kommer derfor med ett spørsmål til dere som ammer..
Har sett flere og flere kjøpesenter bygger ammerom. Er disse rommene bare for de som ammer, eller kan jeg(vi) som gir babyene våre flaske også mate de der?:) hva mener dere? Eller finnes det en regel på dette?

Grunnen til at jeg spør er at en venninne av meg som ga babyen sin flaske fikk beskjed om å ikke gi babyen mat inne på ett slikt rom. Hun fikk denne beskjeden fra en som satt og ammet inne på rommet. «Dette rommet er for oss som ammer» var beskjeden..
 
Tenker at ammerom også er for de som gir med flaske. Ville aldri tenkt over om babyen fikk mat på ene eller andre måten. Tenker det har like mye med ro i matesituasjonen disse ammerommene er til for.
 
Tenker at ammerom også er for de som gir med flaske. Ville aldri tenkt over om babyen fikk mat på ene eller andre måten. Tenker det har like mye med ro i matesituasjonen disse ammerommene er til for.

Det med matro er det jeg også tenker:) takk for svar, godt å vite at flere tenker det samme som meg:)
 
Tenker at ammerom også er for de som gir med flaske. Ville aldri tenkt over om babyen fikk mat på ene eller andre måten. Tenker det har like mye med ro i matesituasjonen disse ammerommene er til for.
WSS!
 
Tenker at det er for alle babyer som får mat. Er nok i utgangspunktet laget ammerom for at man skal slippe å sitte med puppen ute på en benk midt i senteret. Men alle må da få lov til å mate babyene sine med litt matro rundt seg. Helt latterlig å si noe slikt til en annen mamma
 
Babyer som får flaske har like stort behov for å ha litt ro rundt seg som babyer som ammes! Bruker jo å være både micro og stellebord på slike rom, så "ammerom" er gjerne ikke et dekkende nok navn. "Babyrom" hadde gjerne vært bedre? [emoji4]
 
Åh, så godt å høre at dere mener dette:) jeg har opplevd å få mange kommentarer og blikk fordi jeg for flaske.. har på grunn av dette unngått ammerom og gitt flaske blandt folk..har heller gitt mat, dratt på ærender, og dratt hjem for mating igjen..
 
Ammerom er for alle med baby - både for mating (samme om det er flaske eller pupp) og stell! Går jo ikke an å si noe slikt.
 
Jeg tenker at ammerom er for de med babyer. Mange babyer trenger ro når de spiser uansett om de får flaske eller pupp. Og slik jeg har forstått det, så er flere av disse ammerommene med stelleplass og mikro og, uten at jeg har sjekket ut noen selv :)
Man trenger ikke alltid å ta navnene så bokstavelig. Som med handicaptoalett er ikke kun for de med rullestol e.l. Det er jo ofte stellerom også.
 
Selvfølgelig er det for de som får flaske også. Så teit å si! Det er jo ofte micro på slike rom også, og jeg vet ikke med dere, men jeg har i alle fall ikke for vane å varme pupp i micro før servering.
Varmer du ikke litt ekstra altså? Haha :D
 
Å herregud, hvem får seg til å si noe sånt? :eek:
Svaret mitt hadde fort blitt ‘drit og dra’ :cool:
 
Back
Topp