Ammer i flere timer

turbogirl_01

Betatt av forumet
Jeg har en liten gutt på 3 uker. Han er snill å grei på alle måter. Ammer hver 2-4 time på dagen. Men når kvelden kommer og kl slår ti. Holder han på i flere timer i strekk . Dette kan ikke være rett, det matter meg helt ut tar jeg han av puppen begynner han å rase skikkelig . Han sutter hele tiden og jeg stimulere han også slik at hev vet at det ikke bare er kos.Vi har holdt på fra 23 til 01:30 på det meste smokken bryr han seg ikke om å jeg får han ikke til å sove hva gjør jeg galt? Når han sovner sover han gjerne hele natten. Eller han våkner opp en gang løpe av natten å spiser han legger på seg som normalt ca 150g i uka. Noen som vet hva jeg gjør feil her ?
 
Det er helt normalt at små babyer ligger med puppen mye mer på kvelden. Dem spiser seg opp til natta, melka er tjukkere med mere næring. Hold ut, det blir bedre! :)
 
Heilt normalt! Jento mi heldt på på samme måten, ho ligg limt fast frå 19 på kvelden, og blir ofte 'sint' på puppen når mjølka ikkje renn so fort som ho vil :p Vi har mindre mjølk på kvelden men den e feitare sånn at babyen kan gå lenger uten å bli amma igjen :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Er 150 gram normalt? Her henger vetla på puppen heeile dagen, men om natta er det normalt berre 2 måltid heldigvis. Men her sa helsesøster at eg måtte begynne med mme i tillegg viss ho ikkje la på seg 200 g og oppover, på ei veka..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
ja - de skal legge på seg 200 gram og oppover.... men du kan jo prøve pumpe også for å øke produksjonen...
 
Følge jordmor og helsesøster så var det helt normal vekst på min lille gutt at han la på seg 150-200g uka:) Han har gått opp 300g på 2 uker å det syntes de var flott jaggu godt det er normalt, dere aner ikke hvor glad jeg ble av å se at det skal være slik trodde jeg gjorde noe som var helt galt nå takk alle sammen:)Jeg har masse melk så er ikke der problemet ligger :)
 
Høres ut som økedøgn egentlig. Altså at babyen din prøver å øke melkemengden på kvelden. Men økedøgn bruker å gi seg etter en liten stund, da.. Jeg hadde tre økedøgn ca en uke etter at vi kom hjem fra sykehuset, da hang han på puppen absolutt hele tiden, men det har stabilisert seg. Nå spiser han jevnt ut over hele dagen. Legger på seg ca 270-300 gram i uka!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan være at babyen berre vil ha kosen, spiser seg opp for natta eller at han rett og slett ikkje får nok mat? Her har vetla lagt på seg veldig lite siden fødselen, så er ofte til kontroll for å vege ho. Vegde ho i går, da hadde ho gått opp 180 gram. Skal vege ho i morgo att og, spent på kva helsesøstra seier. For eg fekk beskjed om at ho måtte legga på seg minimum 200 gram, ellers måtte eg starte med mme. Her henger ho som sagt på puppen heile dagen, men eg trur problemet er at eg har for mykje melk. Slik at ho berre får den tynnaste melka i seg. Jammen mykje me må finne ut av!:p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har fått beskjed om at mellom 150-250 er normalt.
Forrige mi var akkurat som di, hang mer eller mindre i puppen på kvelden. Men hun sov ofte natten igjennom når hun var så liten , så da var det liksom verdt det. Hun la forresten på seg 150 gram i uka..
Det er ganske normalt at de vil ha mye pupp. Men det kaaan vel også være at hun begynner å bli kveldstrøtt og egentlig kunne lagt seg? Men sliter me å finne roen?

app'en
 
Han har vært slik i 3 dager nå. Var ikke slik i starten :) økedøgn kan det kanskje være , kan også være at han er trøtt . Starter med småsutring også er det full eksplosjon om jeg ikke legger han til puppen med en gang :p skal veie han igjen på torsdag, så får jeg høre hva HS sier om vekten.Jeg har også veldig mye melk. Han sover hele natten når han først sovner , men de siste dagene har jo ikke det vært før hall to :) men er ikke så veldig bekymret lengre når jeg ser at flere har det slik. Da er det vertfall ikke unormalt :)
 
Heilt normalt! Jento mi heldt på på samme måten, ho ligg limt fast frå 19 på kvelden, og blir ofte 'sint' på puppen når mjølka ikkje renn so fort som ho vil :p Vi har mindre mjølk på kvelden men den e feitare sånn at babyen kan gå lenger uten å bli amma igjen :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Åh. Signerer den her! Gutten min blir også sinna på puppen :p Starter rundt 19 og kan holde på til mellom 21 og 24. Skikkelig irriterende når jeg prøver å få inn leggetid kl 21.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Er 150 gram normalt? Her henger vetla på puppen heeile dagen, men om natta er det normalt berre 2 måltid heldigvis. Men her sa helsesøster at eg måtte begynne med mme i tillegg viss ho ikkje la på seg 200 g og oppover, på ei veka..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg fikk beskjed av helsesøster at det er normalt mellom 150-250. Gutten min hadde bare lagt på seg 100 g på en uke, og da sa ikke helsesøster noe før jeg spurte om det var normalt. Hun sa bare at jeg kunne prøve å tilby puppen oftere, men så lenge han så frisk ut og var våken og opplagt skulle jeg ikke stresse med det ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Slik var det hos oss også da lillgutt var på den alderen. Hang på fra tidlig ettermiddag ti, han sluknet sånn utpå kvelden engang. Rasende, glefsa omtrent etter puppen, jeg følte puppa var helt tom...
Det gikk over, selv om det er en mager trøst når det står på. Føler med deg!
 
Back
Topp