Ammer hver time

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
På dagtid kan jenta mi gjerne spise hver time. Da gir hun uttrykk for sult og at hun vil ha pupp. Hun blir 3 måneder neste uke. Om natten våkner hun etter ca 1.5 timer og vil ha pupp. Og nei hun tar ikke smokk :rolleyes:

Jeg har inntrykk av at jeg selv har mye melk, tror jeg over produserer og har kraftig utdriving da spruten ofte står, og jeg lekker mye.

Mitt spørsmål er;
Noen andre som har hatt det slik? Får hun for lite mat av noen grunner eller er det barn som rett og slett spiser så ofte? :bored:
 
Har det vært sånn ca hele tida eller er det plutselig? Tenker enten utviklingstrinn (vanlig at barn har perioder de vil henge mye i puppen, uavhengig av mat, siden pupp er mer enn næring) eller overproduksjon, sistnevnte kan gi hyppige og korte amminger. Med utviklingstrinn er det nå bare å vente litt, er det overproduksjon finnes det hjelp mot det og, med intervallamming. Men er du usikker kan du jo kontakte en ammehjelper og få nøstet litt :)
 
Dette er helt normalt. :)
Så lenge babyen går opp i vekt og er i form, er det bare å amme på etterspørsel. :)
 
Er det nå plutselig? Min var også sånn på den alderen. Kan være utviklingstrinn?:)
Har det vært sånn ca hele tida eller er det plutselig? Tenker enten utviklingstrinn (vanlig at barn har perioder de vil henge mye i puppen, uavhengig av mat, siden pupp er mer enn næring) eller overproduksjon, sistnevnte kan gi hyppige og korte amminger. Med utviklingstrinn er det nå bare å vente litt, er det overproduksjon finnes det hjelp mot det og, med intervallamming. Men er du usikker kan du jo kontakte en ammehjelper og få nøstet litt :)

Det har vært slik hele tida.. :happy:
Hun kan spise og spise og spise.. Av og til overspise så må koble henne ofte av å rape henne for å se om hun så virker sulten etterpå og å da evt legge henne til på nytt.

Har heldigvis ikke noe problem med ammingen, og er lite sjenert :p Men lurte bare på om flere også har det slik? Det har aldri gått mer enn 2.5 timer fra hun har avsluttet et måltid til hun har fått et nytt:joyful:
 
Dette er helt normalt. :)
Så lenge babyen går opp i vekt og er i form, er det bare å amme på etterspørsel. :)

Ja:happy: Men lurer litt på hva som er etterspørsel.. Hehe. Er det når hun smatter, putter hendene i munnen, eller først når hun begynner å virke utilpass og gråter? Jeg legger henne nok til veldig ofte uten mange tegn da jeg tenker det er bedre å gi for ofte enn for sjeldent! Så det e nok noe hun har blitt vant til:happy: Men har aldri hatt brystspreng.. Kanskje det er fordi hun spiser så ofte? Og har ingen følelse av at en pupp er verken full eller tom...
 
Ja:happy: Men lurer litt på hva som er etterspørsel.. Hehe. Er det når hun smatter, putter hendene i munnen, eller først når hun begynner å virke utilpass og gråter? Jeg legger henne nok til veldig ofte uten mange tegn da jeg tenker det er bedre å gi for ofte enn for sjeldent! Så det e nok noe hun har blitt vant til:happy: Men har aldri hatt brystspreng.. Kanskje det er fordi hun spiser så ofte? Og har ingen følelse av at en pupp er verken full eller tom...

Du får ikke ammet for ofte, og puppen er full, selv om den ikke føles sånn. Tom blir den ikke før melken har stoppet helt. :)
Det er ikke noe problem å legge henne til ofte, men ja, både smatting/at hun putter hendene i munnen OG gråting/tegn på utilpasshet kan være tegn. Det samme kan enkelte lyder (gjerne "neh") og hodebevegelser.
Du vet nok egentlig dette, instinktivt, siden du legger henne til ofte. ;)
 
Du får ikke ammet for ofte, og puppen er full, selv om den ikke føles sånn. Tom blir den ikke før melken har stoppet helt. :)
Det er ikke noe problem å legge henne til ofte, men ja, både smatting/at hun putter hendene i munnen OG gråting/tegn på utilpasshet kan være tegn. Det samme kan enkelte lyder (gjerne "neh") og hodebevegelser.
Du vet nok egentlig dette, instinktivt, siden du legger henne til ofte. ;)

Ja, takk for et så langt og fint svar:happy:
Men er jo litt snodig at det er så stor forskjell på hvor ofte barnet vil spise. Har ikke møtt noen andre med en baby som spiser så hyppig, så man blir litt usikker som førstegangs da..
 
Min spiste så hyppig. Og i tillegg i 40-60 minutt hver gang :p Roet seg etter ca 3 mnd da. Men vi er jo forskjellige i den veien som voksne og, noen spiser hyppige, små måltider, andre spiser sjeldnere, men store måltider, andre spiser raskt, andre igjen spiser sakte. Og noen ganger holder det med en liten slurk vann, andre ganger full treretters med dobesøk midt inni. Og sånn et det jo for babyer og, bare at det virker så uvant siden det bare er morsmelk (eller mme) :) Og i tillegg er jo puppen trøst, trygghet, smertestillende og sovemedisin. Tilogmed min toåring søker ekstra til puppen og mammamelka si om det er noe, selv om han nettopp har spist 4 skåler havregryn og yoghurt liksom :)
 
Min på 5 mnd har og spist ofte. Sover godt på natta da, men har hele tiden gjerne spist hver time på dagen. I starten og på natt, men virker som noe av det kun er for "smokk". Nå går det litt lengere mellom hver gang. Han tar heller ikke smokken.

Min eldste var stikk motsatt, og spiste hver 3.-4. time på dagen og sov 11 timer i strekk på natta uten mat. Så stor forskjell på disse små.

Sjelden han her griner etter mat egentlig, mest klynking, og jeg legger ham til på natta mest fordi det er det enkleste og det gir meg mest søvn :)
 
Ja, takk for et så langt og fint svar:happy:
Men er jo litt snodig at det er så stor forskjell på hvor ofte barnet vil spise. Har ikke møtt noen andre med en baby som spiser så hyppig, så man blir litt usikker som førstegangs da..

Det er fullt forståelig, men stol på mammamagen. ;)
 
På dagtid kan jenta mi gjerne spise hver time. Da gir hun uttrykk for sult og at hun vil ha pupp. Hun blir 3 måneder neste uke. Om natten våkner hun etter ca 1.5 timer og vil ha pupp. Og nei hun tar ikke smokk :rolleyes:

Jeg har inntrykk av at jeg selv har mye melk, tror jeg over produserer og har kraftig utdriving da spruten ofte står, og jeg lekker mye.

Mitt spørsmål er;
Noen andre som har hatt det slik? Får hun for lite mat av noen grunner eller er det barn som rett og slett spiser så ofte? :bored:
Prøvd intervallamming? Står forklart på Ammehjelpen. Da får baby mer av den fete melka. Evt overproduksjon går ned.
 
Min var sånn på dagen omtrent til vi begynte med fast føde (6 mnd). Han ammet ca hver time/halvannen med mindre han sov. Nå er han 9 mnd og ammer og spiser fortsatt ofte, ca hver 2 time. Han har aldri vært sånn på natten da. Noen babyer er vel kanskje bare sånn? [emoji28]
 
Back
Topp