Ammer du enda?

Nienor__

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Er det mange som fortsatt ammer de små her?
Her får lille fortsatt pupp jevnt døgnet rundt, lite matlyst i forbindelse med tannframrudd så da blir det ekstra. Vil gjerne ha en naturlig ammeslutt, og har vært veldig pro offentlig amming hele tiden. Men merker jeg synes det er litt ubehagelig å amme ute blant folk, fordi nå er hun plutselig "for stor" for pupp. Nevnte for ei venninne her en dag at mini som snart er 14 måneder fortsatt får pupp, og hun rynka skikkelig på nesen av det.
 
Last edited:
Her slutta vi for to-tre uker siden. Før det var det bare morgen og kveld. Så ble det bare morgen. Så hoppet vi over en dag uten at hun brydde seg, så da ble det bare slutt. Hun ba aldri om det uansett. Var nok mest for min del med tanke på kosen og til nød om hun våknet på natten eller var syk. Men det var og er så sjeldent. Men nå et det slutt! Hadde hun villet lenger så hadde jeg gjort det. Ingenting å skamme seg over. Folk får bare fnyse. Men hadde nok kviet meg for å gjøre det blant folk. Men så satt det langt inne for meg å amme blant folk selv da hun var pitteliten.
 
Vi ammer en del enda... jeg har slutta å tilby, men han får stort sett når han etterspør. Ammer også fortsatt på natta og ofte i søvn... selv om han har begynt å slippe puppen og legge seg til for å sove innimellom... ammer offentlig også. Føler ikke at jeg har fått noen blikk eller kommentarer utenfra som tilsier at det ikke er greit, men har litt venner og familie som reagerer og mener han er for stor... jeg fnyser litt av det og tenker vi ammer så lenge vi vil... jeg har ikke lyst til å avvenne med gråt og styr, og iallefall ikke enda... tenker han kan få Styre dette selv og avslutte når han ikke lenger vil ha... merker at når det er dager hvor det skjer mye glemmer han puppen helt, men 17 mai... ja da måtte vi fram med puppestellet midt under barnetoget... han gav seg ikke :p
 
Vi ammer en del enda... jeg har slutta å tilby, men han får stort sett når han etterspør. Ammer også fortsatt på natta og ofte i søvn... selv om han har begynt å slippe puppen og legge seg til for å sove innimellom... ammer offentlig også. Føler ikke at jeg har fått noen blikk eller kommentarer utenfra som tilsier at det ikke er greit, men har litt venner og familie som reagerer og mener han er for stor... jeg fnyser litt av det og tenker vi ammer så lenge vi vil... jeg har ikke lyst til å avvenne med gråt og styr, og iallefall ikke enda... tenker han kan få Styre dette selv og avslutte når han ikke lenger vil ha... merker at når det er dager hvor det skjer mye glemmer han puppen helt, men 17 mai... ja da måtte vi fram med puppestellet midt under barnetoget... han gav seg ikke :p

Høres fornuftig ut, er jo det samme jeg tenker selv. Det er jo helsefordeler for oss begge å amme lengre også, hvertfall når man er fornøyd med situasjonen. Hahaha, det kan bli noen kinkige situasjoner når de har bestemt seg for at de skal ha pupp ja :p
Jeg har jobba noen dager nå, og det har heldigvis gått veldig greit. Hun spør etter "puuh puuh" med en gang hun ser meg da, så tydelig den er litt savna. Er spent på når jeg skal jobbe sent da (til 20), fordi hun er veldig vant til å bli lagt av meg og få pupp på senga. Men men, det går seg jo til det også :)
 
Dessverre ikke :( Håper det går bedre med lillegutt som er på vei enn det gikk med frøkna vi har :)
 
Ammer fortsatt masse :) Lillebror er 16 måneder og puppeglad som aldri før. Det første han roper når jeg kommer hjem fra jobb er "PUUUUPP!!!" Ikke noe hei mamma der i gården. [emoji38]
 
Back
Topp