Ammer dere enda?

*Gullungene*

Forumet er livet
Hvor ofte ammer dere (dere som ammer)

Jeg ammer enda!
Nora ELSKER puppen [:D]

(... men det er litt så som så mht bhg)

Jeg sluttet å amme da Jørgen var rundt 7 mnd. Da ville ikke han mer............

Vi ammer masse ennå. Spesielt nå som hun er syk. Har 39.7 i feber.

Jeg mistet melka og måtte dessverre gi meg etter bare 5 måneder. Jeg skulle gjerne ammet litt lenger. Likevel er jeg glad for at jeg ikke ammer lenger nå som Frida har fått så bestemte meninger.

hadde bare melk til henne i 2mnd.

Her ammes det tre ganger om dagen (fire frem til hun begynte i barnehagen);

morgen: vi legger oss inn i den store senga på gjesterommet og koser oss til pappa er ferdig på badet, så står vi opp... da spiser hun, og så kommer hun stadig bort og tar seg en sup mens vi leker... river tak i ene puppen, ligger på magen over magen min og spiser litt, og så leker hun videre)
etter barnehagen: når vi kommer hjem fra barnehagen er hun sliten og trenger å kose og trøstes litt av mamma'n sin... det er vel en reaksjon på at hun ikke har sett meg hele dagen, så da er puppen god å ha. Dette måltidet var i ferd med å "koke bort i kålen", men etter at hun begynte i barnehagen er dette måltidet blitt viktig igjen
kveld: etter at kveldsmaten er spist er det kveldsstell med tran, tannpuss og tørr bleie, og så går vi opp på rommet, for litt pupp før hun legges i senga

ORIGINAL: 3barn

Jeg sluttet å amme da Jørgen var rundt 7 mnd. Da ville ikke han mer............

Samme med Eline

Ammer enda, han ammer bare i senga, så han får en skvett før han skal duppe[:)] Er vi ute i å reker får han ingenting.. Ammer stort sett ikke om natta, med mindre det er noe spesielt, ammer av og til før vi står opp (mest visst han våkner 5 og sånn i håp om at han sover litt til[:D])

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

Sluttet når hun var 10mnd. Da ville hun ikke ha mer, bare neket, så da orket jeg ikke jobbe mer med det. Hadde en plan om å amme til hun var 1 år, men det var bare 2mnd fra, så da bør jeg egentlig være fornøyd[:)]

Du har all grunn til å være fornøyd!! Tenk på alle som ikke ammer i det hele tatt (og de som er så uheldige å aldri få det til). Nei, du har gitt datteren din den beste starten du kunne og skal til og med være stolt av deg selv.

Lurer på hvor lenge det blir amming for min del - Johanna hadde begynt å miste litt interessen, men det har tatt seg opp igjen - lurer på om det er fordi hun er i barnehagen hele dagen at hun trenger den kosen med mamma'n sin

Jepp, det blir noen ganger om dagen og om natta også[8|] 

nei.
stopp når henrik var 7mnd[:)]

Vi har sluttet nå (for ca 4 uker sen)...
Wilma ville ikke lenger, så da var det ikke så mye å velge på..
Men jeg er kjempe førnøyd å ha ammet så lenge [:D]

Nå begynner brystene å vokse igjen... hehe
Må snart starte med større BHèr.... [:-]

slutta å amma han når han va rett over 4 mnd,sko ønska eg kunne amma han lenger.
flaska va bedre å lettare for han...melka komme jo fortare ut av den.
måtte gå over te mme for eg hadde kje nok om dagen men amma om natta så fant han bare ut at han ville kje ha pupp mer å sko sova rundt

Måtte jo gi meg ufrivillig da Maja var 5 mnd jeg...

Jeg har sluttet[:)]

Jeg ammer på morgnen og en gang i løpet av dagen, som regle på kvelden, men vil han ha en gang til i løpet av dagen så er det ok.
Men, regner med at det snart er slutt

jeg ammet i 1 uke, så var det slutt på melka.

De får pupp på morningen og om kvelden etter grøten.

Ammer kun på morningen.... har minket drastisk på melken, så det er kun da det er "nok" til att hun gidder. Gir mme på formiddagen og kvelden.

Back
Topp