Ammer dere enda?

jentami*

Elsker forumet
Jeg har vært nære å gi opp to ganger, men ammer enda ;)

Hvordan er det med dere?

Så bra at du ikke har gitt opp! :) Vær stolt av deg selv! Hva synes du er vanskelig?
Jeg slet skikkelig i begynnelsen (såre brystvorter, sugeteknikk, brystskjold, brystbetennelse you name it..) men nå går det veldig fint og jeg satser på fullamming de første 6 mnd. Etter det får jeg se om det kanskje blir litt i tillegg til grøt...

Så flott at du får det til :)

Det er kveldene som er vanskelig.. Slik har det vært hele tiden.
Mye mage vondt, super luft, MYE luft. Prøver å ikke stresse med det, men det er enklere sagt enn gjort når hs er mere stressa enn meg.. :/

jeg ammer ja!! har lyst å amme vertfall 6 mnd om jegt har melk;-) men nå nok spe på med ekstra mat når han er 4 mnd. det måtte vertfall mammaen min med meg og søsknene mine!! har gått veldig greit med ammingen. masse melk og var ingen problem!

Jeg syntes også at kveldene kan være problematiske,, Har tenkt at hadde jeg hatt mme så hadde jeg gitt det, men så har jeg nå ikke det da også går det greit. Helsesøstere sier at så lenge hun legger godt på seg ( noe hun gjør) så er det ikke noe problem Men det er hos meg det sliter, tar på å amme så masse, Men tror det skal gå bra enn så lenge

Begynner bli litt slitsomt ja! Men har tenkt å holde ut :) Sliter også med å få henne til å slutte sluke luft.. Synes så synd på henne..

Ammer jeg også, og syns det stort sett går greit. Blir mye amming om kvelden og det er litt slitsomt syns jeg. Har forsøkt å gi henne flaske med mme, sånn at jeg kan ta meg et glass rødvin av og til, men det ville hun ikke ha... Vil gjerne amme til hun er ca 1 år, så får bare bite tennene sammen og fortsette. Håper det blir mer regelmessig og ikke så ofte etterhvert.

Jeg delammer.. Eller han får pupp så lenge han er fornøyd.. Men kan hende han trenger 1-2 flasker mme i døgnet... Han får alltid pupp først da ;)

Ja, jeg ammer bare. Jeg har hatt problemer med lite melk og trøtt barn. Så har hatt en tung start i tillegg til to brystbetennelser. Gutten vår er fem uker nå. Slipper å pumpe nå, så nå ammer jeg bare. Jeg synes det er herlig, men på kvelden er det litt mye. Hvor mye må dere egentlig amme på kveldstid?

snute du kan lett drikke et glass rødvin så lenge det går 3 timer før du legger barnet til brystet igjen:)
Det tar 3 timer før alkoholen er ute :)

(spurte hs om dette)

Bittenh jeg ammer lite på kveldstid for hun er sååååååå trett.
Får i henne nesten en hel pupp, men that`s it. Da kan hun sove fra 18.30 til 00.30. Da tømmer hun en pupp og vil kanskje ha litt av den andre å :)

Vet at jeg kan drikke litt, problemet er bare at jeg sitter med puppen ute halve kvelden og vet aldri når hun vil ha mat igjen... 

Bittenh skrev:
Ja, jeg ammer bare. Jeg har hatt problemer med lite melk og trøtt barn. Så har hatt en tung start i tillegg til to brystbetennelser. Gutten vår er fem uker nå. Slipper å pumpe nå, så nå ammer jeg bare. Jeg synes det er herlig, men på kvelden er det litt mye. Hvor mye må dere egentlig amme på kveldstid?

Fra ca 7 til 10 på kvelden ammer jeg sikkert 5 ganger

Fulammer ja, ingen planer om å prøve flaske heller - og har planer om å amme en god stund etter fast føde kommer i bildet - håper å kunne amme en stund ut i 2 leveår.  
Legger godt på seg, rolig og fornøyd frøken. Spiser hver 3 time på dagtid, ammer seg opp for natten mellom 17-19 på etterm./kveld (ammer da fra begge bryst 2 ganger på 2 timer, og hun er supervåken denne tiden. Sover fra ca 19-20 til litt over midnatt, så er det hver 4-3 time til vi står opp igjen;)

Fulammer ja, ingen planer om å prøve flaske heller - og har planer om å amme en god stund etter fast føde kommer i bildet - håper å kunne amme en stund ut i 2 leveår.  
Legger godt på seg, rolig og fornøyd frøken. Spiser hver 3 time på dagtid, ammer seg opp for natten mellom 17-19 på etterm./kveld (ammer da fra begge bryst 2 ganger på 2 timer, og hun er supervåken denne tiden. Sover fra ca 19-20 til litt over midnatt, så er det hver 4-3 time til vi står opp igjen;)

Miriamsmams skrev:

Bittenh skrev:

Fra ca 7 til 10 på kvelden ammer jeg sikkert 5 ganger

Godt å høre at andre og har det slik. :-) tar på, men går jo greit også. Jeg har begynt å ikke se på klokken om kvelden, og ikke telle hvor mange ganger jeg ammer :-)

Ammer ennå, men holder på å bli sprø da han kaver og sliter i brystvoterene. Nå har vi nettopp hatt feber i flere dager og i den forbindelse har det begynt å gjøre vondt hver gang jeg legger han til.Så håper nå siden feber er vekke at smertene gir seg snart.

Det kan jo være han har vondt noen steder selv om feber er vekke.

Jeg hadde problemer med ammingen helt fra starten av og da hun var fem uker begynte hun å legge på seg for lite og det ble en alt for stor utfordringe å få i henne mat, derfor valgte vi da å slutte å amme. Etter et stor ønske om at hun skulle få i seg morsmelk valgt jeg å prøve å pumpe meg, nå er hun ni uker og jeg fullpumper fremdeles. Det er veldig mye jobb, men har enda godt mot og tar en dag om gangen. Har fått tydelig beskjed om at den dagen en føler pumpingen er et ork skal jeg slutte, det viktigste er å ha energi til å gi jenta mi kjærlighet. <3

Her fullammer jeg enda...og håper og kunne forsette med det en god stund fremover :-) men har hatt noen dager med både magevondt og lite melk, men tar en dag av gangen og så prøver jeg og slappe og ikke stresse med det. Men amming er ikke bare bare....det krever mye syns jeg. Men veldig kosli og få til:-)

Back
Topp