Ammepute

Paikaka

Elsker forumet
Julegavene 2019
hvilken ammepute anbefaler du? Vil gjerne kjøpe nå slik at den kan brukes i graviditeten også. Typ støtte mellom ben Pga bekken :)

Kan bare uttale meg om BB hugme, da det er den eneste jeg har prøvd.
Den var helt nydelig under graviditeten og verdt hver krone bare for det, men dessverre ubrukelig som ammepute.
Jeg endte opp med å bruke en pute fra sofaen eller ingenting under amming. Hørt mange er veldig fornøyd med cosyfix som ammepute, men ikke testet selv

Cosyfix redda amming her, men den funker dårlig i svangerskapet :hilarious:

Kan bare uttale meg om BB hugme, da det er den eneste jeg har prøvd.
Den var helt nydelig under graviditeten og verdt hver krone bare for det, men dessverre ubrukelig som ammepute.
Jeg endte opp med å bruke en pute fra sofaen eller ingenting under amming. Hørt mange er veldig fornøyd med cosyfix som ammepute, men ikke testet selv
Det er den jeg har kikket på.. så ikke noe særlig til amming? Hmm.

Den kan fort bli for myk til amming, men den skal jo være veldig god under svangerskapet. Jeg hadde en ekstra dyne rulla sammen som jeg brukte under svangerskapet.
Men hva du behøver til amming er litt individuelt. Har du ammet før?
Jeg mått ha noe hvor baby lå ordentlig uten å skli vekk eller ned fra meg sånn at jeg kunne holde brystet i c-grep, ellers fikk han ikke tak. Men sånn er det jo ikke for alle, men ser gjennomgående at bbhugme er aller best som gravidpute. :)

Som Veivalsa sier over her, så ble den alt for myk. Den kan strammes på hver side og knytes rundt kroppen for å stramme den opp, men det blir mye knot.
Men som sagt var den nydelig under svangerskapet. Til og med mannen la sin elsk på den og knabbet den da jeg ikke brukte den lenger.
Det var nesten så vi ble uvenner da jeg hadde solgt «kosepølsa» på Finn :hilarious:

Den kan fort bli for myk til amming, men den skal jo være veldig god under svangerskapet. Jeg hadde en ekstra dyne rulla sammen som jeg brukte under svangerskapet.
Men hva du behøver til amming er litt individuelt. Har du ammet før?
Jeg mått ha noe hvor baby lå ordentlig uten å skli vekk eller ned fra meg sånn at jeg kunne holde brystet i c-grep, ellers fikk han ikke tak. Men sånn er det jo ikke for alle, men ser gjennomgående at bbhugme er aller best som gravidpute. :)

Ja har ammet før,men det er 10 år siden :hilarious: men mest behov for noe mellom bena enn så lenge.

hvilken ammepute anbefaler du? Vil gjerne kjøpe nå slik at den kan brukes i graviditeten også. Typ støtte mellom ben Pga bekken :)
Elsket BBhugme som gravidpute, og i mange måneder etter fødsel, men den var ikke god som ammepute! Cosyfix redda amminga her :D

Elsker bbhugme nå som gravid. Barna elsker også den og vil sove på pølsa om natten. Så de arver nok den etterhvert. Men ammepute aner jeg ikke. Jeg hadde en med nr 2 som jeg hatet og brukte sofa puter med nr 1 som jeg også hatet og syntes var ett sykt. Ganske spent på hva jeg synes om bbhugme. Men den kan strammes ganske mye og jeg fikk den såpass hard at det ble ubehagelig å sove med den så måtte slakke den igjen.

Elsker bbhugme nå som gravid. Barna elsker også den og vil sove på pølsa om natten. Så de arver nok den etterhvert. Men ammepute aner jeg ikke. Jeg hadde en med nr 2 som jeg hatet og brukte sofa puter med nr 1 som jeg også hatet og syntes var ett sykt. Ganske spent på hva jeg synes om bbhugme. Men den kan strammes ganske mye og jeg fikk den såpass hard at det ble ubehagelig å sove med den så måtte slakke den igjen.
Dere som skriver om bbhugme er det den lille eller storedere mener?

Har ikke testet bbhugme som ammepute enda, men har brukt den i mange uker i graviditeten, og merket stor forskjell på hoftene og bekkenet når jeg begynte med den.
Det er den store puten jeg har, den lille er ikke lang nok til at den fungerer som gravidpute.

Den kan strammes ganske mye, så jeg tror den kan fungere som ammepute også, bruker den innimellom for å støtte armer når jeg sitter i sofaen, sliter med at hendene sovner fort, og den fungerer til det også. :)

Ja har ammet før,men det er 10 år siden :hilarious: men mest behov for noe mellom bena enn så lenge.

Da vet du kanskje om det funket å amme i armkroken, eller om du måtte ha mer støtte. Jeg kunne ikke ha baby i armkroken før han var 6mnd+ når jeg skulle amme, mens andre fint får til amming uten spesiell pute tidlig. Uansett, den aller beste kombo virker å være bbhugme til graviditeten og cosyfix til amming :hilarious:

Heg elsker den store puta til bbhugme som gravidpute, altfor myk til amming. Coseyfix synes jeg er den beste ammeputa. Den fungerer også ypperlig til flaskemating

Jeg klarte meg helt utmerket med bare å legge hodeputene fra gjesterommet mellom bena:-) evnt en sammenrullet dyne. Og ikke har jeg hatt noe særlig behov for ammepute heller, i starten når hun var helt fersk brukte jeg noen fanger en vanlig hodepute igjen som «ammepute» men det gikk ikke lang tid før vi startet å amme uten noe:-)

Så bare for å sette litt perspektiv på at du kan bruke «vanlige» ting. Trenger ikke på død og liv betale masse penger for å kjøåe inn egne puter i graviditeten.

Jeg klarte meg helt utmerket med bare å legge hodeputene fra gjesterommet mellom bena:) evnt en sammenrullet dyne. Og ikke har jeg hatt noe særlig behov for ammepute heller, i starten når hun var helt fersk brukte jeg noen fanger en vanlig hodepute igjen som «ammepute» men det gikk ikke lang tid før vi startet å amme uten noe:)

Så bare for å sette litt perspektiv på at du kan bruke «vanlige» ting. Trenger ikke på død og liv betale masse penger for å kjøåe inn egne puter i graviditeten.

Så heldig du var som ikke trengte ammepute, hadde håper jeg skulle slippe det styret :p særlig siden mor og svigermor sto over meg og masa om at de ikke hadde ammepute på 90-tallet. Jeg prøvde å dra vekk en tur uten puta da lillegutt var nyfødt, men endte opp med at han ikke fikk spist ordentlig. MEN jeg støtter rådet om å vente å se, jeg kjøpte cosyfix først etter at jeg hadde født. Venta til lillegutt var 1 mnd for å se om vi skulle lære oss uten, så er det noe jeg skulle gjort om igjen hadde det bare vært å kjøpe den ammeputa 3 uker tidligere.

IKEA har noen veldig harde, faste hodeputer,jeg brukte også 2 av de i stedet for gravidpute, og det ga bra med støtte kom jeg på nå! :) så jeg tror man fint kan klare seg uten egen gravidpute, men er jo bare å kjøpe hvis man har økonomi og lyst til det.

Som Veivalsa sier over her, så ble den alt for myk. Den kan strammes på hver side og knytes rundt kroppen for å stramme den opp, men det blir mye knot.
Men som sagt var den nydelig under svangerskapet. Til og med mannen la sin elsk på den og knabbet den da jeg ikke brukte den lenger.
Det var nesten så vi ble uvenner da jeg hadde solgt «kosepølsa» på Finn :hilarious:
Jeg kjøpte også BBHUGME under første svangerskapet da ryggen begynte å krangle i uke 13-14. Den er fortsatt en del oppi senga for å avlaste ryggen eller hjelpe til med sovestiling når jeg hoster. Gubben ELSKER den. Jeg la den bort en periode etter første svangerskapet og det var nesten litt krise :hilarious::hilarious:

Back
Topp