Ammepute?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Det spørs. Her fungerer den ikke til amming, men kjempe god til ryggstøtte når ammer :D

Jeg kjøpte det, men brukte den ikke :p

At det er individuelt. Jeg savnet det sist, synes ikke vanlige puter gjorde susen, elsket putene på helsestasjonen. Så, jeg har kjøpt denne gang. Andre vet jeg har motsatt erfaring.

Unødvendig for min del. Min kan brukes under graviditeten også for å avlaste bekken. Og brukte den til amming første fire ukene, men fikk mer vondt enn hjelp.

Jeg brukte det med begge to :) Men mindre med andremann... nå har den fått status som nakkepute. Beste nakkeputa jeg har hatt!

Det vet man ikke før man har prøvd.
Jeg tok med ungen i butikken, spurte om en stol og prøvde ulike puter med ungen på armen.

Men man kan klare seg fint med sofaputer eller ingen puter. Det kommer ann på ammestillignen man bruker også

Jeg har ennå ikke fått mitt første barn, men forstår det slik at dette for det første er individuelt etter hva du liker og trenger, og for det andre at det vil avhenge av hvilken ammepute du har. De jeg har snakket med som sier de nesten ikke brukte ammeputa de hadde skaffet seg, forklarer det med at puta ikke fungerte så godt. Grunnen er gjerne at den skulle vært større, fastere, og holdt seg bedre inntil mors kropp.
Er dere enige i det?
Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvilken jeg vil ha, men prøver å få tak i en som kan festes bak min rygg, som er fast, og høy nok til at jeg ikke må holde både puta og ungen oppe for at den skal nå opp. For dere som har litt erfaring, høres det lurt ut?

Tips! Kjøp en som er fast, mest mulig fast og like tykk rundt hele..
har sett noen som har en tykk og en tynn side, veldig upraktisk å måtte snu puta når baby skal bytte pupp!

Kjøpte Cozyfix brukt for halv pris. Hadde jeg visst hvor stor innvirkning det hadde på hverdagen min (og skuldre og slikt), hadde jeg gladelig betalt det dobbelte av full pris! :) Brukte den over et halvt år, og i starten satt jeg med den nesten hele tiden. Babyen gjorde jo knapt annet enn å spise og sove, så det var helt fantastisk å kunne ha begge hendene fri mens babyen lå på puta.

Nødvendig! Så mye mer avslappende å amme, og man har henda [emoji1303]

Var sår i starten og avhengig å få ungen høyt og riktig opp til puppen. Veldig avlastende å ha en god og fast ammepute og i tillegg armene og hendene fri til å justere ungen og så videre. Sluttet å bruke den når jeg ikke var sår lengre.

Jeg hadde cosyfix med førstemann. Den er GULL!! [emoji119]Prøvde en annen type i starten, men den funket ikke i det hele tatt, altfor løs og ungen skled mer bort fra brystet pga puta. Men cosyfix festes med belte rundt ryggen og er fast og på plass [emoji4] Blir helt klart den denne gangen også [emoji4]

Kjøpte ikke. Ammet mye utenom huset også, og hadde ikke drasset med den puta da.

Har bbhugme som ble kjøpt pga. bekkenløsning :) Den brukes til mating selv om jeg ikke ammer [emoji14]

Tenker man ser ann :) Var ikke behov sist, egentlig ikke nå heller, men glad for at jeg har den :)

Back
Topp