Ammepute....

¤janina¤

Glad i forumet
Er på utkikk etter en god ammepute, men synes ikke dette er lett [&:] . Hvilke vil dere anbefale?

har kjøpt ammepute fra Troller jeg.
Vet ikke hvordan den er, men den funker nok helt sikkert[:D]

Sist gang kjøpte jeg en på Jysk. Den var ikke god.. altfor løs i fyllet.
Er på jakt etter ny selv, men mitt tips er en som ikke er fyllt med sånne små kuler, men med oppklippet skumgummi (tror jeg det er hvertfall.. litt større biter), og så bør den være litt godt stappa.
[:)]

Denne gangen har jeg valgt å gå for en ammepute jeg tror gir god støtte og som ikke må hufses så mye på. Likte ikke den helt myke typen:

http://www.ammebutikken.no/produkt/129/cozyfix-ammepute.aspx

Jeg kjøpte ei på babycomfort sist. Tror den heter BabyDan. Var kjempefornøyd med den, så skal bruken den nå også. Den hadde masse små kuler inni, som en saccosekk, og var stor og fast. Lett å ta av trekket å vaske på 60 rader [:)]

Brukte ikke det sist, og gjør det nok ikke nå heller..[:)]

Har kjøpt ei på KID, og den er akkurat så fast som jeg liker den[:)] Vet ikke om de fortsatt selger ammeputer der, men det går jo an å forhøre seg på butikken[;)]

På sykehuset prøvde jeg ei kjempe god amme pute som hadde kuler i seg[:)]
slik at den liksom forma seg etter babyen [:)]

Jeg har ei som vi kjøpte på barnas hus da vi fikk Eliah. Veldig fornøyd med den! Er fra Babydan tror jeg.

Men bare for å ha sagt det; det er ikke et must! Like greit å bruke sofaputer, store genserer osv [:)]

Jeg har kjøpt stripete på kid, eneste jeg kan si IKKE kjøp den....krympa trekket i vask på 30 grader og den er egentlig steinhard

Jeg kjøpte her sist: http://www.ammepute.no/

Har den enda. Brukte den lite til amming, men brukte den derimot mye til å støtte opp poden med når han lå i sofaen eller lignende så han ble liggende i omtrent vippestol-stilling. Den har en fordel, den kan tømmes og fylles etter ønske og behov. En helt grei ammepute.

Ammepute var derimot litt overflødig... Følte jeg fikk barnet helt oppunder haka, og jeg var helt avhenig av å sitte i en viss posisjon om det skulle være behagelig. Ville ikke lagt for mye penger i ammepute var jeg deg [:)]

ORIGINAL: Mollå

Jeg har ei som vi kjøpte på barnas hus da vi fikk Eliah. Veldig fornøyd med den! Er fra Babydan tror jeg.

Men bare for å ha sagt det; det er ikke et must! Like greit å bruke sofaputer, store genserer osv [:)]

Signerer den! Jeg ammet i 11 måneder, og brukte ammeputa svært lite faktisk. Fant fort en god stilling hvor jeg hadde ham liggende på armen mens min arm lå på sofaarmlenet og hvilte. I senga kan man amme liggende, eller f eks støtte med ei vanlig hodepute[;)]

Brukte ikke ammeputa sist, kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller
Den ble alt for stor og uhamselig, fant ikke den rette "stillingen".
Sofaputene derimot var mye bedre [;)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Denne gangen har jeg valgt å gå for en ammepute jeg tror gir god støtte og som ikke må hufses så mye på. Likte ikke den helt myke typen:

http://www.ammebutikken.no/produkt/129/cozyfix-ammepute.aspx

Denne hadde de på sykehuset og de anbefalte den på det varmeste, MEN jeg fikk den ikke til. Den er jo helt hard, så jeg fikk ikke lagt lillegutt riktig til.
Jeg har en fra BabyDan som er helt ok, men vanlige puter og tepper blir faktisk mer brukt.

Jeg er veldig spent, brukte sofaputer og sånn myk vanlig ammepute sist og det syntes jeg var pyton. Ønsker noe fast som ikke kan røsse hit og dit [;)]

ORIGINAL: Rappo

Brukte ikke det sist, og gjør det nok ikke nå heller..[:)]

brukte heller ikke sist, så ikke noe jeg har tenkt å investere i denne gangen heller..

skal heller bruke tiden på å få til amming i sjal [:D]

Jeg er veldig glad i ammeputen min [:D] Kjøpte en med fiberfyll på Babyshop i Sverige. Den er ikke løs og formbar, men passe fast og gir god støtte til både ryggen og babyen, og både trekket og selve puta kan vaskes [:)]

Absolutt ikke et must, men hjalp meg finne en god stilling med førstemann. Det mest geniale derimot, er at jeg får armene fri til å for eksempel spise (førstemann hang jo bare i puppen, så utallige måltider ble inntatt med han på puta hehe).

Jeg har kjøpt denne:

http://www.barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_88&products_id=1042

[:D][:D]

Tusen takk for svar og erfaringer [:D] Jeg har kommet frem til at jeg venter med å anskaffe meg ammepute til minsten har kommet. Får se hvordan det går med ammingen først.

Back
Topp