Ammepute/vanlig pute

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Jeg lurer på om man må ha en ammepute eller om man fint kan bruke en sofapute, eller en hodepute til samme formålet? Ammeputen er jo formet fint til å "holde" baby nær og sånn, men jeg visste ikke helt om jeg skulle kjøpe en eller ikke... Noen erfaringer?

Ingen erfaring da jeg er førstegangs men jeg venter med sånne ting til jeg vet om det blir bruk for det, nok å kjøpe inn allerede så vil unngå unødvendige kjøp :p

Du kan fint bruke en vanlig pute. Personlig foretrekker jeg ammepute, men det er personlig preferanse.
Prøv ei vanlig pute først, så kan du jo kjøpe en ammepute senere om du føler for det. Evt kjøpe en billig brukt en nå :)

Jeg lurer på om man må ha en ammepute eller om man fint kan bruke en sofapute, eller en hodepute til samme formålet? Ammeputen er jo formet fint til å "holde" baby nær og sånn, men jeg visste ikke helt om jeg skulle kjøpe en eller ikke... Noen erfaringer?

Jeg anbefaler ammepute! Her har jeg cozifix sin pute , og den er fantastisk! Man skal sitte ganske mange timer med babyen på brystet, så det er verdt å investere i noe som avlaster skuldrene godt. Går for all del an å se an behovet etter at babyen har komt, men jeg er glad jeg hadde puten fra starten av sist.

Jeg kjøpte inn en ammepute sist og den prøvde jeg en gang og det funket ikke for meg. Så jeg ammet i 15 mnd uten noen ammepute eller andre puter. Funket utmerket! :)

Fikk ikke dreisen på bruk av noen pute. Hverken amme-, sofa- eller hode pute. Men den jeg har arvet etter min søster er grei med at den har en sele som en kan feste babyen i. Så da føler jeg det er tryggere å legge ungen i sofaen f.eks.

Jeg brukte kun pute under albuen min sist for å støtte opp. Hadde da de standard ammeputene med kuler inni, men synted de gjorde det verre så gikk fort over til bar pute.

Denne gangen har jeg Cozyfix som jeg vant for en stund siden, og gleder meg. Gadd ikke bruke penger på den sist gang siden det funka fint uten, men testet den ut på barsel og syns den er helt genial♡

Okei, takk for svar :) Må kanskje prøve å se det an hvis jeg ikke kommer over en billig en :)

Jeg fikk ammepute sist, men brukte den aldri. Jeg brukte heller det jeg hadde i nærheten :) hadde jeg ikke hatt fra 1 gang, så hadde jeg sett an behovet :)

Okei, takk for svar :) Må kanskje prøve å se det an hvis jeg ikke kommer over en billig en :)

Om du kjøper en billig en, pass på at den er "hard" jeg kjøpte en myk som eg trudde var perfekt, men babyen sklei jo bare unna og jeg måtte bytte opp med mange vanlige puter ol. Blei bare rør.

Var sånn pute med kuler i, alla saccosekk.

Ammeputen sist ble ikke helt riktig høyde for meg. Den jeg brukte mest var denne sofaputa fra IKEA. :) Mulig jeg får brukt bb hugme denne gang, ellers blir det sofaputa mi igjen ;)

187c276041dff12d1b33bb66322224f7

Glemte bildet

Du kan fint bruke vanlig pute, men personlig foretrekker eg en halvfast ammepute :)

Jeg digger min doomoo! Likte aldri sånne billige ammeputer, da var det like greit uten. Men doomoo er gull! Verdt hver kr!

Hvis du kjøper en tilfeldig billig en, så tror jeg det er samme nytten i en sofapute;) nå har ikke jeg sjekket ut markedet for ammeputer, men jeg hadde ikke brukt penger på en myk sakkosekk ammepute, da jeg tviler på at de gir den nødvendige støtten.

Hvis du kjøper en tilfeldig billig en, så tror jeg det er samme nytten i en sofapute;) nå har ikke jeg sjekket ut markedet for ammeputer, men jeg hadde ikke brukt penger på en myk sakkosekk ammepute, da jeg tviler på at de gir den nødvendige støtten.
Nei det er jo sant... Tenker uansett jeg venter å ser om jeg får til med sofa eller hodepute. Det har vi i alle fall nok av i hus :P Så får jeg heller dra å kjøpe en hvis ting blir vanskelig :)

Har en bbhugme og noen netter vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten for å ligge behagelig! Kan jo hende jeg ikke får til å bruke den som ammepute, men foreløpig har jeg ikke angret på kjøpet iallfall :p

Back
Topp