Ammepute - de billige eller cosifix ?

Aprilmum

Vi venter på lillegull skal komme i april
Jeg har jo ingen erfaring på området så må
Spørre ... Ser det selges rimelige ammeputen tiø 2-300 kroner. Disse virker veldig små og enkle. Men så har man de som er mye større - cosifix. De koster betraktelig mer også men de ser mer solide ut men tar mer plass. Har hørt mye om disse! Er de verdt å bruke pengene på? Eller funker det fint med sånne rimelige ?

Sist brukte jeg bare en vanlig hodepute jeg allerede hadde i hus (gjerne litt godt fylt). Syntes ikke jeg fikk dreisen med en ordinær ammepute.

Aner ikke selv.. tror det er litt smak og behag.. men ser for meg at de billigste er slunkne (iaf de jeg har sett) og ikke gir så god støtte.. vanlige puter kan visstnok funke like godt.. jeg tenkte å se an litt..

Jeg har doomoo og er superfornøyd med den :)

Jeg hadde en vanlig "billig" Ammepute, kostet under 1000lappen. Er akksom skumgummi inni den. Fungerte kjempe fint den første mnd før jeg fikk dreisen på å holde babyen.

Jeg hadde Cosyfix og den er ene og alene grunnen til at jeg fikk til amming!! Anbefales på det sterkeste! :-) har ikke allverdens av fordeler og er i tillegg relativt høy (med lang overkropp) så veldig deilig at babyen kommer litt opp fra fanget.

Cosyfix reddet ammingen for meg også. Men behovet er jo veldig varierende. Jeg kjøpte ikke ammepute før etter fødselen, men siden jeg slet veldig med teknikk og sugetak sendte jeg sambo sporenstreks ut for å kjøpe denne, og har ikke angret et sekund! Om ammingen går problemfritt trenger du kanskje ikke noen pute i det hele tatt.

Kanskje det anbefales å vente til man har født og prøvd ut ammorgen før man kjøper noe ? Der jo forholdsvis dyre. Hva tenker dere ?

Jeg har billig. Men brukte aldri.
Brukte cosyfix på barsel, men vet ikke om jeg synes den er verdt så mye penger. Ikke min førsteprioritet iallfall. Man tar jo heller ikke med seg ammepute på besøk, butikktur osv.

Jeg lånte ammepute av søskenbarnet mitt. Jeg likte den, men fungerer nok like bra med en vanlig pute/et teppe e.l. Denne gangen har søskenbarnet mitt kasta puta så nå blir det noe annet..

Jeg fikk en cosifix av søsteren til mannen. Veldig spent på om den er god. Har en billig etter sist også . Men da fikk vi aldri til amming.

Back
Topp