Ammepumpe

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Dere som har små barn fra før kjenner kanskje til forskjeller og ulemper mellom avent og medela?

Det er i helgen 30% på medelasin ammepumpe... Sist hadde jeg avent. Da likte jeg de koppene veldig godt. Til medela ser det ut som det er poser?

Siden jeg skal på jobb 20% etter 6uker må jeg begynne med pumping tidlig så alt blir enkelt og greit for mannen.
 
Endte med å kjøpe medela jeg, for den var enda billigere på barnashus. Der var den til 50% fordi det kommer en ny type.

Det damen der fortalte var at medela og avvent er like gode. Men det er mer praktisk med avent i forhold til alt av kopper osv som bare kan skrus på. Men når det var sagt så er det jo bare å helle melgen over i et annet beger når man er ferdig å pumpe. Så når medela nå kostet 650kr mpt avent til 1600kr så ble det et enkelt valg.
 
Jeg brukte Avent sist, men i følge en i familien min som jobber på Barnas hus er tilbakemeldingene like gode på Meddela. Som du selv sier, kan du jo bare helle over melka i begere etterpå hvis det er det du liker best.
 
Jeg syns avent var grusom i forhold til Medela (hvis vi snakker elektrisk pumpe?) kjøpte først Avent, men var så misfornøyd at jeg kjøpte Medela kort tid etter og det var en drøm i forhold. Var noe med at en kunne finjustere vakuum på Medela blant annet som gjor meg frelst :)
 
Til dere som ikke er førstegangs, er pumpe noe vi kan vente med å se om vi trenger eller er det noe vi må ha uansett? :)
 
Du kan fint vente, om du ikke har spesielle planer om pumping. Jeg pumpet ingenting med første og hadde ikke behov for det heller.
 
Til dere som ikke er førstegangs, er pumpe noe vi kan vente med å se om vi trenger eller er det noe vi må ha uansett? :)
Det er noe du venter med. Det er ikke sikkert du har overproduksjon av melk.

Jeg hadde over produksjon sist, og leverte melk til sykehuset også. Godt mulig jeg får så mye melk igjen, men det er fordi jeg skal på jobb tidlig etter fødsel at jeg "må" pumpe. Kunne jo gitt nan istede f. Eks. Men siden jeg hadde så mye melk sist, så prøver jeg pumping igjen.
 
Til dere som ikke er førstegangs, er pumpe noe vi kan vente med å se om vi trenger eller er det noe vi må ha uansett? :)
Jeg kjøpte inn pumpe før fødsel. Syns det var veldig praktisk. Jr gikk fra å spise mange ganger på natten til å plutselig sove rundt fra 6 uker, da var det greit å kunne tilby en pupp og pumpe den andre. Likte å ha et lager på lur, hvis jeg skulle ut uten baby et par timer feks:) men du kan jo vente til etter fødsel for å se om ammingen går bra. Funker den, så hadde jeg kjøpt elektrisk pumpe ganske raskt. Min erfaring da :)
 
Til dere som ikke er førstegangs, er pumpe noe vi kan vente med å se om vi trenger eller er det noe vi må ha uansett? :)
.
Jeg kjøpte inn pumpe før fødsel. Syns det var veldig praktisk. Jr gikk fra å spise mange ganger på natten til å plutselig sove rundt fra 6 uker, da var det greit å kunne tilby en pupp og pumpe den andre. Likte å ha et lager på lur, hvis jeg skulle ut uten baby et par timer feks:) men du kan jo vente til etter fødsel for å se om ammingen går bra. Funker den, så hadde jeg kjøpt elektrisk pumpe ganske raskt. Min erfaring da :)
Enig med 1991Solsikke. Jeg kjøpte på forhånd og er glad for det. Første gang kom ikke melka ordentlig i gang før jeg pumpet litt, og andre gang hadde jeg en voldsom overproduksjon som gjorde at babyen ble mett på den tynne melka som kommer først, og aldri fikk den tjukke som skal mette og også smøre tarmen. Det førte til mye luftsmerter, så ble mye bedre når jeg fikk pumpet ut litt først.
 
.

Enig med 1991Solsikke. Jeg kjøpte på forhånd og er glad for det. Første gang kom ikke melka ordentlig i gang før jeg pumpet litt, og andre gang hadde jeg en voldsom overproduksjon som gjorde at babyen ble mett på den tynne melka som kommer først, og aldri fikk den tjukke som skal mette og også smøre tarmen. Det førte til mye luftsmerter, så ble mye bedre når jeg fikk pumpet ut litt først.

Er også førstegangs og litt i tvil om hvorvidt/hva jeg skal kjøpe. Ser at det et gode grunnet for å ha pumpe på plass fra start. Men holdet det kanskje med en manuell pumpe i første omgang? I tilfelle man ikke får dreis på ammingen, mener jeg... :)
 
Er også førstegangs og litt i tvil om hvorvidt/hva jeg skal kjøpe. Ser at det et gode grunnet for å ha pumpe på plass fra start. Men holdet det kanskje med en manuell pumpe i første omgang? I tilfelle man ikke får dreis på ammingen, mener jeg... :)

ja, jeg har alltid foretrukket manuell pumpe. Håndmelker litt først, for så å pumpe resten for hånd.
 
Til dere som ikke er førstegangs, er pumpe noe vi kan vente med å se om vi trenger eller er det noe vi må ha uansett? :)
Jeg hadde ikke kjøpt på forhånd sist. På grunn av dårlig utdrivning kombinert med litt sugesvak baby i starten fikk jeg låne pumpe på sykehuset. Sendte mannen ut på apoteket før vi ble utskrevet, slik at pumpe var på plass før hjemreisen:) Da jeg kom hjem var dette gull verdt. Sinnsykt melkespreng og tette melkeganger ble reddet med pumpe. Men dette er jo veldig individuelt. Går jo an å vente å se, også skaffe det før du reiser fra sykehuset hvis du har behov for det;)
 
Jeg hadde ikke kjøpt på forhånd sist. På grunn av dårlig utdrivning kombinert med litt sugesvak baby i starten fikk jeg låne pumpe på sykehuset. Sendte mannen ut på apoteket før vi ble utskrevet, slik at pumpe var på plass før hjemreisen:) Da jeg kom hjem var dette gull verdt. Sinnsykt melkespreng og tette melkeganger ble reddet med pumpe. Men dette er jo veldig individuelt. Går jo an å vente å se, også skaffe det før du reiser fra sykehuset hvis du har behov for det;)
Jeg tror jeg venter å ser det an :)
 
Back
Topp