Ammepumpe

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hvilken ammepumpe anbefaler dere/er dere fornøyd med? Hadde avent sin første gang men var svært misfornøyd, den pleide å stoppe hele tiden under pumpingen. Har kjøpt Medela sin denne gangen, men har null erfaring, håper bare den funker bedre enn Avent.
 
Sniker fra juli!
Jeg har medela sin dobbelpumpe og er veldig fornøyd. Sparer en del tid også :)
 
Jeg har ikke kjøpt enda. Anbefaler dere å gjøre det før fødsel? Trenger alle pumpe?
 
Jeg har ikke kjøpt enda. Anbefaler dere å gjøre det før fødsel? Trenger alle pumpe?
Ikke alle trenger pumpe, jeg måtte ha første gang fordi jeg visste jeg skulle gjennom en operasjon kort tid etter fødselen å ikke fikk amme etter inntak av medisiner, da var pumpa god å ha. Men nei, pumpe er ikke noe alle trenger :)
 
Anbefaler Medela,har kjøpt dobbel freestyle denne gangen.
 
Jeg har en enkel elektrisk fra avent, funker helt greit. Samboer kjøpte mens jeg var på sykehuset, for jeg ble anbefalt å avlaste litt med pumping da amming gjorde veldig vondt i begynnelsen.

Skal prøve å holde meg til den, men blir der mye pumping tror jeg at jeg vil leie/kjøpe/låne meg en annen. Starter i jobb mye tidligere denne gangen, tror derfor pumping blir mer aktuelt.

Når vi først er inne på temaet pumping så har jeg to tips.
  • Jeg fikk en nesespray som jeg tror heter oxytocin da utdrivingsrefleksen min var treg, og da ble det mye lettere. Kom faktisk en sykepleier og sprayet meg i nesen allerede på sykehuset :joyful:
  • Da vi ble litt bedre på amming kunne jeg pumpe og amme samtidig. Det var effektivt det!
 
Jeg har ikke kjøpt enda. Anbefaler dere å gjøre det før fødsel? Trenger alle pumpe?
Det er ikke nødvendig å kjøpe det før fødsel, men tenker det er greit å ha det før babyen kommer i tilfelle jeg ikke rekker eller orker å kjøpe da. Dessuten så var den på tilbud så det måtte jeg få med meg:D Men jeg brukte den mye med førstemann, produserte alt for mye melk og måtte pumpe for det gjorde så vondt, selv om det ikke er anbefalt å pumpe for da lager du bare mer melk. Også er den genial hvis du F.eks. vil slippe å våkne en kveld for å mate babyen, da kan faren ta over :)
 
Jeg har ikke kjøpt enda. Anbefaler dere å gjøre det før fødsel? Trenger alle pumpe?

Arvet pumpe sist, men kjøpte ikke nye deler til den før jeg fant ut at jeg trengte den. Kommer ikke til å kjøpe pumpe før jeg vet om jeg trenger det eller ikke denne gangen. :)
Snakket faktisk med jordmor om det denne uken, og hun sa det samme. Kjipt å bruke penger på det om man ikke trenger den. :) Og det skal godt gjøres å få solgt den videre uten tap selv om den ikke er åpnet. :hilarious:
 
Jeg var veldig fornøyd med Medela Swing sist gang, brukte den masse! Dessverre gikk den i stykker mens en venninne lånte den, så denne gangen har jeg gått til innkjøp av Medela Freestyle dobbel[emoji4]
 
Back
Topp