Ammepumpe

LykkeligeH

Elsker forumet
Jeg har begynt og se etter ammepumpe og grønn som jeg er på dette:

Er det noe vits med elektrisk? Så det var dobbel så dyrt.

Og kan man evt. kjøpe/låne brukt?

Det er nesten en nødvendig luksus å ha elektrisk...  Jeg pumpa meg lit sist, og da satt jeg gjerne og pumpa i 20 min på hver side!! Og det er i så fall god trimm for hånda...

Jeg vet noen helsestasjoner og barselavdelinger leier/låner ut pumper, og tror også babyshop leier ut...

jeg ar beggedeler og personlig så ligte jeg den manuelle best. Begge fra avent :)

*smiley86* skrev:
jeg ar beggedeler og personlig så ligte jeg den manuelle best. Begge fra avent :)

Enig

Jeg kjøpte pumpe ny, manuell. Det var det mest bortkasta kjøpet jeg gjorde... Jeg hadde ikke melk, så det var de penga ut av vindu. Jeg ville sjekka litt rundt så du vet hvilken du vil ha, men venta til du er sikker på at du har melk før du kjøper.

Jeg ville ikke kjøpt pumpe før du ser at du trenger det.
De fleste bruker ikke pumpe de første mnd, fordi ammingen for de fleste går uten problemer. Det er sjelden at man er så lenge vekke fra babyen i begynnelsen at man behøver å pumpe ut for at noen andre skal gi melk, og det er ikke så lurt å begynne å pumpe ut et frysebokslager i begynnelsen heller - det bør man vente med til produksjonen har stabilisert seg.

Jeg kjøpte pumpe da ammingen skar seg, og hun nektet å ta puppen (låsning i nakken - vondt for henne å ligge sånn). Kjøpte først manuell pumpe, fordi jeg ikke regnet med at det var et langvarig problem vi hadde, og var veldig fornøyd med denne. Da jeg innså at det ble fullpumping og null pupping kjøpte jeg elektrisk pumpe. Jeg sparte litt tid på det - i og med at den elektriske pumper litt kjappere og mer effektivt enn den manuelle (nå har jeg bare erfaring med medela sine pumper altså).

Man kan absolutt kjøpe brukt eller låne - de delene som er i kontakt med melken steriliserer (koker) man uansett, så de blir helt rene! Vet at mange helsestasjoner leier ut pumper, og enkelte apotek gjør det visst også.

Jeg kjøpte (eller fikk) avent elektrisk ved forrige sv.skap. Brukte det endel, siden jeg sleit med amming, men viste seg vel til slutt at jeg ikke hadde melk nok. Men likte den bedre enn manuell pumpe og er glad jeg har til neste mann :)

Jeg ville også ventet med pumpe til du vet at du trenger det. Jeg klarte å holde ammingen gående de 4 første månedene, og når jeg begynte med vanlig mat i tillegg og produksjonen gikk ned, så brukte jeg bare MME i tillegg. Hver finner en løsning som passer for seg, men det er strengt tatt ikke nødvendig å bruke de pengene før du vet at det er verdt det...

Kjøpte brukt sist, avent sin elektriske. Han som solgte den sa at kona hadde brukt den 16 ganger...

den SUUUGDE!!! Mulig det var bare den, altså... men jeg er ikke fan av Avent! Kunne sitte i en time og pumpe, kun få ut 70 ml...

Samboer sa at han skulle kjøpe meg en ny en- neste gang.. og jeg har fått penger til Medela swing.. den må da vel funke beeedre ;)

Jeg sendte mannen ut etter pumpe sist gang, for å holde produksjonen oppe når vi begynte å supplere med litt MME. Jeg endte opp med Avent sin manuelle pumpe og syns den fungerte fint for meg. Jeg har jo ikke prøvd noen andre, så jeg kan ikke si hvilken som er best...

Back
Topp